بیش از ۱۰۰۰ قلاده سگ بلاصاحب در اردبیل جمع آوری شد

شنبه 07 آبان 1401 ساعت 18:39
 بیش از ۱۰۰۰ قلاده سگ بلاصاحب در اردبیل جمع آوری شد

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اردبیل گفت: در ۷ ماهه ابتدای سال‌جاری بیش از ۱۰۰۰ قلاده سگ بلاصاحب بلاصاحب از سطح شهر اردبیل جمع‌آوری و عقیم شده است.

بهزاد اسدی، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اردبیل، عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل، اظهار کرد: طی ۷ ماهه گذشته بیش از ۱۰۰۰ قلاده سگ ولگرد و بلاصاحب از سطح شهر اردبیل جمع‌آوری شده است که این سگ‌های ولگرد، پس از واکسیناسیون آماده عقیم‌سازی شده‌اند.

وی افزود: سامانه ۱۳۷ به‌صورت روزانه آماده دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب‌ است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اردبیل نمی‌توانیم در برابر تهدید سلامت و امنیت شهروندان بی‌تفاوت باشیم، ادامه داد: این روزها افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد و آسیب‌هایی که به شهروندان به‌ویژه کودکان وارد می‌شود، به یک معضل اجتماعی تبدیل‌ شده که نسبت به رفع آن اقدام خواهیم کرد.

اسدی تصریح کرد: طبق دستورالعمل اجرایی کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب، این سگ‌ها پس از جمع‌آوری به پناهگاهی که توسط شهرداری تجهیز شده، منتقل و پس از واکسیناسیون و انگل‌زدایی آماده عقیم‌سازی می‌شوند.

وی عنوان کرد: سگ‌های بلاصاحب پس از عقیم‌سازی، پلاک‌کوبی و در نهایت رهاسازی می‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اردبیل گفت: در حال حاضر حدود ۶۰ قلاده سگ بلاصاحب با سنین مختلف در محل پناهگاه در انتظار عقیم‌سازی هستند.