خودروهایی که پسماند را در مکان غیرمجاز تخلیه کنند تا 10 هفته توقیف می‌شوند

جمعه 13 آبان 1401 ساعت 08:23

رییس سازمان پسماند شهرداری بندرعباس گفت: با توجه به قانون مدیریت پسماند، تخلیه خاک، نخاله، پسماند و ضایعات در محل های غیر مجاز ممنوع و اگر خودرویی تخلف کند به مرجع قضایی معرفی می شود.

به گزارش پسماند ایران، حمید جمالی رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای رعایت حقوق شهروندی و حفظ حقوق عامه، شهروندان باید بدانند تخلیه غیر مجاز نخاله و پسماند در معابر و حریم شهری که موجب سد معبر و زشت شدن چهره شهر می گردد، تخلف بوده همچنین خودروی مربوطه توقیف و مالک آن نیز جریمه خواهد شد.

وی ادامه داد: نیروهای شهرداری بندرعباس به طور مستمر در حال بازدید از شهر هستند و به محض مشاهده مورد تخلف مستندات آن را تهیه نموده سپس به دادگستری استان هرمزگان تحویل می دهند که پس از آن، طبق دستور دادستان، راهنمایی و رانندگی موظف می شود با شناسایی پلاک نسبت به توقیف آن اقدام کند.

حمید جمالی در بیان قانون مدیریت پسماند، عنوان کرد: ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند هر گونه تخلیه نخاله و پسماند در اماکن غیرمجاز را ممنوع اعلام کرده و در ماده ۲۰ آمده است، اگر خودرویی تخلف کند بین یک الی ده هفته توقیف و جریمه شده که در صورت تکرار، جریمه آن دوبرابر میزان قبل می شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: از ابتدای آبان ماه تاکنون ۳۹ خودرو متخلف توقیف شده است.

وی ادامه داد: تخلیه نخاله های ساختمانی به دلیل حجم زیاد گاهی اوقات حوادث خطرناکی را برای شهروندان به همراه دارد همچنین بهداشت محیط را به خطر می اندازد.

جمالی خاطر نشان کرد: پیمانکاران موظف هستند نخاله های ساختمانی را پس از اخذ مجوز از سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس، تنها در محل مجاز برای تخلیه که سایت تل سیاه است منتقل کنند در غیر اینصورت با آنها به طور قانونی برخورد جدی و قاطع صورت می گیرد.