شیرابه‌های حلقه دره تهدیدی جدی برای محیط زيست است

چهارشنبه 18 آبان 1401 ساعت 14:45

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: حجم زیادی از شیرابه‌ها در لاگون‌های مرکز حلقه دره ذخیره شده و اگر فکری برای آن نشود، در آینده با مشکل بسیار جدی مواجه خواهیم شد.

خسروی گفت: مرکز دفن حلقه دره به عنوان تنها مرکز دفن زباله‌های استان علاوه بر زباله‌های شهر کرج، پسماندهای سایر شهرهای استان البرز و حتی دهیاری‌ها را نیز پذیرش دارد و روزانه به طور میانگین حدود هزار و ۵۰۰ تن زباله وارد حلقه دره می‌شود که از این مقدار حدود ۷۰۰ تن مربوط به شهر کرج و مابقی از سایر مناطق استان به حلقه دره حمل می‌شود که حجم قابل توجهی است.

 او می گوید: مرکز دفن حلقه دره از اوایل دهه ۷۰ جانمایی و راه اندازی شده و متاسفانه از همان ابتدا شیرابه‌های ناشی از پسماندهای وارد شده به این مکان در حوضچه‌هایی انباشته شده است که امروز حجم زیادی از شیرابه‌ها در لاگون‌ها ذخیره شده و اگر فکری برای آن اندیشیده نشود در آینده با مشکل بسیار جدی مواجه خواهیم شد.

خسروی افزود: به همین دلیل و پس از بررسی‌های کارشناسی و با بهره گرفتن از پیمانکار مجرب، عملیات امحاء جهت خشک کردن شیرابه‌ها در امسال انجام شد که نتایج بسیار خوبی داشت و حجم زیادی از شیرابه‌ها با این روش خشک شد.