ضرورت ساماندهی وضعیت پسماند در شهرکرد

شنبه 21 آبان 1401 ساعت 14:22

شهردار شهرکرد اظهار داشت: مدیریت پسماند، یکی از ضروری‌ترین محور‌های توسعه پایدار محسوب می‌شود.

محمدحسین واحدیان گفت: مدیریت پسماند، یکی از ضروری‌ترین محور‌های توسعه پایدار محسوب می‌شود و توجه کافی نداشتن به این موضوع تأثیر زیادی در تخریب محیط‌زیست و طبیعت دارد.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های شهرداری ساماندهی وضعیت پسماند در شهر است، اظهار داشت: باید در شهرکرد تفکیک از مبداء انجام شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های شهروندان و همکاری آن‌ها در این حوزه شهر را منتفع کنیم.

شهردار شهرکرد افزود: می‌طلبد سازمان مدیریت پسماند نسبت به استفاده از پتانسیل پایان‌نامه‌های دانشجویی مرتبط با حوزه مدیریت پسماند و ایده‌های زیست‌محیطی بپردازد که در این زمینه مراحل علمی و فنی باید طی شده و ضمانت اجرایی طرح‌ها و پایان‌نامه‌ها در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به وجود سگ‌های ولگرد در شهر اضافه کرد: برای کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد نقش سازمان پسماند در محیط شهری به منظور عدم تغذیه سگ‌ها از پسماند‌های رها شده شهری بسیار مهم است که نیازمند برنامه جدی از سوی این سازمان است.

واحدیان گفت: شهروندان درصورت مشاهده سگ‌های بی‌پناه در سطح شهر می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۷ موضوع را گزارش کنند تا در اسرع وقت اکیپ‌های ویژه در محل حاضر شده و اقدام به زنده‌گیری کنند.