نهمین نشست مدیران سازمان‌های مدیریت پسماند کلان‌شهرها؛ بقایی: جلب مشارکت مردم در مدیریت پسماند ضروری است

پنجشنبه 26 آبان 1401 ساعت 10:10
نهمین نشست مدیران سازمان‌های مدیریت پسماند کلان‌شهرها؛ بقایی: جلب مشارکت مردم در مدیریت پسماند ضروری است

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: جلب مشارکت مردمی در زمینه مدیریت پسماند علاوه بر استفاده از فناوری‌ها و تکنولوژی‌ها از موضوعات مهمی است که تمام شهرها باید برای آن ظرفیت‌سازی کنند.

به گزارش پسماند ایران به نقل از ایمنا، مهدی بقایی امروز _پنج‌شنبه بیست‌وششم آبان‌ماه_ در نهمین نشست مدیران و رؤسای سازمان‌های مدیریت پسماند کلان‌شهرهای ایران، اظهار کرد: اگر کلان شهرهای موفق در موضوع پسماند تجربیات خود را به اشتراک بگذارند، آینده خوبی را برای کشور متصور خواهیم شد، از این رو باید همه دست به دست هم دهیم و مسائل مربوط به حوزه پسماند را در شهرها ساماندهی کنیم.

وی افزود: جلب مشارکت مردمی در زمینه مدیریت پسماند علاوه بر استفاده از فناوری‌ها و تکنولوژی‌ها از موضوعات مهمی است که تمام شهرها باید برای آن ظرفیت‌سازی کنند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه پسماند، گفت: در سال ۱۳۸۹ با یک فرهنگ‌سازی تأثیرگذار با کاهش ۵۰ درصدی زباله در اصفهان روبه‌رو شدیم که این آمار بسیار قابل توجه است. طبق نظرسنجی‌های انجام شده از هر ۱۰ شهروند ۹ نفر از این موضوع رضایت داشتند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در سال ۱۳۸۹ با فرهنگ‌سازی‌های مؤثر با کاهش ۵۰ درصدی تخریب چمن در اصفهان روبرو شدیم که این موضوع با تعاملات مردمی به بار نشست.

بقایی با بیان اینکه در برخی شهرها گفت‌وگو با مردم ضعیف بوده است، در حالی که این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است، تاکید کرد: مردمی کردن فعالیت‌ها در کنار تکنولوژی از اهمیت زیادی برخوردار است و تمام شهرها باید به این موضوع مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه به‌روز کردن مسائل و موضوعات مختلف در زمینه مدیریت پسماند از خروجی‌های برگزاری این نشست‌ها است، اظهار امیدواری کرد: گپ و گفت های این نشست بتواند شهرها را به اهداف مد نظر در زمینه پسماند برساند.