نهمین نشست مدیران سازمان‌های مدیریت پسماند کلان‌شهرها؛ راضی مطرح کرد: لزوم بهره‌مندی از تجارب کلان شهرها در مدیریت پسماند

پنجشنبه 26 آبان 1401 ساعت 21:49
نهمین نشست مدیران سازمان‌های مدیریت پسماند کلان‌شهرها؛ راضی مطرح کرد: لزوم بهره‌مندی از تجارب کلان شهرها در مدیریت پسماند

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری‌‏ها و دهیاری‏‌های کشور گفت: بهره‌مندی از تجارب کلان‌شهرها در مدیریت پسماند ضروری است و این موضوع با تعاملات رویکرد خوبی خواهد داشت.

به گزارش پسماند ایران به نقل از خبرگزاری ایمنا، سیدحبیب راضی امروز _پنجشنبه بیست‌وششم آبان‌ماه_ در نهمین نشست مدیران سازمان‌های مدیریت پسماند کلان‌شهرها، اظهار کرد: به منظور ساماندهی مدیریت پسماند بعضی کارگاه‌های آموزشی در سازمان ملل برگزار شد که نتایج خوبی در بر داشت.

وی ادامه داد: فضای تعاملی بین شهرها به دلیل وجود کرونا از هم گسیخته شده است در صورتی که اغلب کلان شهرها تا پیش از کرونا با یکدیگر مراوده و تعامل داشتند.

مدیر کل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری‌‏ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه ظرفیت خوبی در حوزه کلان شهرها در حوزه مدیریت پسماند وجود دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مجلس، دولت و وزارت‬ کشور و چند مشاور در حوزه مدیریت پسماند وارد مباحث عملیاتی شدند تا اقدامات به سمت موفقیت پیش برود.

وی با اشاره به بهره‌گیری از تجارب تمام کلان‌شهرها در موضوع مدیریت پسماند، گفت: اگر متخصصان این حوزه در تهیه، اجرا و نظارت برنامه‌ها مداخله نداشته باشند، اقدامات با شکست مواجه خواهد شد.

راضی اظهار کرد: تمام کلانشهرها تجارب خوبی را به منصه ظهور رسانده‌اند که قابل دفاع است، شاید تا ۱۰ سال گذشته تعاملات سست و ضعیف بود، اما امروزه به برکت وجود تعاملات و جلسات کاربردی به نتایج خوبی در این حوزه خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه دو گروه مشاور در سطح ملی برنامه‌های مدیریت پسماند را از ۳۰ پهنه آغاز کرده‌اند، تصریح کرد: در این راستا با توجه به اینکه وضع موجود در مدیریت پسماند در کلان شهرها به خوبی تبیین نمی‌شود، نقد و بررسی اقدامات در ۳۰ پهنه در دستور کار قرار گرفته است که گزارش آن تا یک ماه آینده برای وزیر کشور ارسال می‌شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اینکه این نشست‌های راهبردی می‌تواند فرصت مغتنمی برای حوزه مدیریت پسماند باشد، خاطرنشان کرد: در حوزه خدمات شهری ۱۵ تا ۳۷۰ وظیفه معین شده است که هیچکدام به اندازه مدیریت پسماند از اهمیت قابل توجهی برخوردار نیست.