پلمب ۶۰ انبار غیرمجاز پسماند خشک در ۵۰ روز گذشته

شنبه 28 آبان 1401 ساعت 08:11

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: بالغ بر ۶۰ انبار غیرمجاز پسماند خشک، حدود یک‌ونیم ماه گذشته با همکاری خوب دستگاه قضائی و مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری، پلمب شده است.

پسماند ایران : غلامرضا ساکتی اظهار کرد: با توجه به اینکه جمع‌آوری پسماند خشک از سطح شهر و در منازل توسط پیمانکاران انجام می‌شود، از نیمه شهریورماه تغییر قرارداد پیمانکار در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در برنامه‌های آینده و جاری، برگزاری جشنواره‌های مختلفی در دستور کار سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان قرار دارد، افزود: "بازیار"، "مدیر شو"، "آشتی با زمین" و دیگر جشنواره‌ها از جمله این موارد است که در این طرح‌ها به قید قرعه هدایایی به شهروندان تعلق می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه بسته‌های بیمه آتش‌سوزی منازل به‌عنوان جایزه این قرعه‌کشی‌ها تا چند روز آینده به‌صورت کامل به اطلاع شهروندان خواهد رسید، خاطرنشان کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری نیز این سازمان با آغوش باز به استقبال سرمایه‌گذاران می‌رود و در همین راستا فراخوان‌هایی صادر شده است.

وی تاکید کرد: در زمینه اقتصاد پسماند برنامه‌ریزی‌هایی در حال انجام است اما رسیدن به نقطه تعالی، نیازمند زیرساخت‌های فنی، فرهنگی و قانونی است تا بتوانیم در حوزه پسماند به درآمد پایدار دست یابیم.

ساکتی با بیان اینکه در زمینه برنامه‌ریزی و پژوهش، مطالعات بسیار مناسبی انجام شده است، اضافه کرد: در گذشته اجرای واحد پیرولیز در دستور کار قرار گرفته بود و در حال حاضر تست سرد یک واحد ۱۰ تنی آن انجام شده است و تست گرم و آزمایشی آن نیز در حال انجام است که امیدواریم تا چند روز آینده تکمیل شود.

وی تصریح کرد: به‌طور تقریبی روزانه ۱۵۰ تن پسماند خشک در اصفهان تولید می‌شود که این سازمان حدود یک‌سوم این میزان را تحویل می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اضافه کرد: به‌رغم اینکه بخش زیادی از شهروندان تفکیک پسماندهای تر و خشک را به‌خوبی انجام می‌دهند، اما تحویل پسماند خشک به مبادی اصولی انجام نمی‌شود؛ حدود یک‌ونیم ماه گذشته بالغ بر ۶۰ انبار غیرمجاز پسماند خشک با همکاری خوب دستگاه قضائی و مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری، پلمب و با آن‌ها برخورد شده است.