نبود برنامه مشخص، مهم‌ترین مشکل در مسیر خدمت‌رسانی است

پنجشنبه 03 آذر 1401 ساعت 10:33

نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: نبود برنامه مشخص در ارتباط با طرح‌ جامع فضای سبز و پسماند، از مهم‌ترین مشکلات در مسیر خدمت‌رسانی مدیریت‌ شهری است.

به گزارش پسماند ایران، یوسف صادقی امروز _چهارشنبه دوم آذرماه_ در یکصدوچهل‌ویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد در دیدار با هیئت مدیره جامعه معلولان استان، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر به عنوان نماینده مردم پیگیر مطالبات و خواسته‌های این قشر از ادارات مختلف نظیر سازمان بهزیستی، شهرداری و مسکن و شهرسازی بوده است و خواهد بود.

وی افزود: نبود برنامه مشخص در ارتباط با طرح جامع فضای سبز و پسماند، از مهم‌ترین مشکلات در مسیر خدمت‌رسانی مدیریت شهری است که ضمن پیگیری جهت تدوین این طرح‌ها، مهار آب‌های سطحی و استفاده بهینه از آن نیز به طور ویژه در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد ادامه داد: میزان بارش سالیانه در شهرکرد حدود پنج هزار هکتار است که با فرض متوسط بارش ۳۰۰ میلی‌متر ۱۵ میلیون مترمکعب است؛ مهار، ذخیره‌سازی، تزریق مصنوعی و استفاده از درصدی از این نعمت الهی می‌تواند ضمن کمک به تأمین بخشی از آب مورد نیاز فضای سبز، در مباحث زیست‌محیطی و حفظ سفره‌های آب زیرزمینی بسیار مؤثر باشد.

وی تصریح کرد: معاونان و مدیران شهرداری طبق یک برنامه‌ریزی منظم که به زودی تنظیم و ابلاغ خواهد شد، باید نسبت به ارائه برنامه کاری، اهداف بلندمدت، کوتاه‌مدت و عملکرد خود در صحن علنی شورای اسلامی شهر مبادرت ورزند تا نمایندگان مردم بتوانند نسبت به پایش و ارزیابی عملکرد این مجموعه‌ها اقدام کنند و پاسخگوی مطالبات آن‌ها باشند.

صادقی اظهار کرد: تبدیل وضعیت شغلی تعداد قابل‌توجهی از نیروهای حوزه خدمات شهری در موضوع ایثارگران همزمان با مناقصه برگزار شده است که می‌طلبد حوزه‌های مختلف از جمله معاونت‌های توسعه مدیریت و منابع، اداری و خدمات شهری جهت جلوگیری از تحمیل هزینه‌های مضاعف به شهرداری و تصمیم‌گیری صحیح در این برهه حساس زمانی، باید با یکدیگر مشارکت داشته باشند.