زباله‌گرد‌های شهر کرمان، ساماندهی می‌شوند

پنجشنبه 10 آذر 1401 ساعت 11:14
زباله‌گرد‌های شهر کرمان، ساماندهی می‌شوند

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان از جمع‌آوری زباله‌گرد‌ها و تحویل آن‌ها به مراکز مربوطه خبر داد.

محمود ایرانمنش با اشاره به اینکه ساماندهی زباله‌گردها، همواره یکی از مطالبات شهروندان است، گفت: مسأله زباله‌گردی و باز و پخش کردن کیسه‌های زباله و تفکیک غیرمجاز پسماند خشک، علاوه بر برهم زدن نظم شهر و تهدید بهداشت شهروندان، موجب چندبرابرشدن هزینه‌های شهرداری در جمع‌آوری و حمل زباله می‌شود.

او بیان کرد: به همین دلیل برای ساماندهی کارگاه‌های بازیافتی و عوامل غیرمجاز جمع‌آوری پسماند خشک، نشستی با حضور مدیران عامل سازمان مدیریت پسماند و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری کرمان برگزار شد و با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص، مقرر شد با همکاری این ۲ سازمان، نسبت به جمع‌آوری زباله‌گرد‌ها اقدام شود.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان بیان داشت: همچنین طی جلسه‌ای با نیروی انتظامی و دستگاه قضایی نیز مقرر شد:  پس از جمع‌آوری این افراد، اقدامات لازم برای تحویل آن‌ها به مراکز مربوطه انجام پذیرد.

او بیان کرد: در خصوص ساماندهی کارگاه‌هایی که در محدوده شهری و نزدیک منازل شهروندان مشغول فعالیت هستند نیز مقرر شد: کارگاه‌های بیان شده از سوی کمیسیون بند ۲۰ شناسایی و اقدامات لازم تا زمان انتقال آن‌ها به خارج از محدوده شهری و مکان‌های مجاز طبق ضوابط و مقررات انجام گیرد.

ایرانمنش از پیگیری‌های لازم برای اخذ تأییدیه از مراجع ذی‌ربط برای ایجاد شهرک بازیافت در ۲ نقطه از شهر کرمان نیز خبر داد.