ادارات و نهادهای دولتی در اجرای طرح تفکیک زباله همکاری کنند

دوشنبه 14 آذر 1401 ساعت 11:00

سه شرکت دانش بنیان  در مشهد فعال بوده و می توان ادارات از ظرفیت آنان بهره مند شوند.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد از ادارات و نهاد های دولتی مشهد خواست: تا به طرح تفکیک زباله از مبدأ بپیوندند.

 به گزارش پسماند ایران؛ مسعود رضوی افزود: برای بهره مندی از امتیازات تدوین شده سه شرکت دانش بنیان در زمینه زباله خشک می توانند به ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی خدمات ویژه ارایه دهند.

وی ادامه داد: اکنون پسماندهای خشک ادارات و نهادها همراه با زباله دفن می شوند درحالیکه می توان آن را به چرخه دوباره مصرف برگرداند.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: سه شرکت دانش بنیان  در مشهد فعال بوده و می توان ادارات از ظرفیت آنان بهره مند شوند.

وی افزود: برای بهره مندی از خدمات این شرکت ها ادارات و سازمان های، یکی از اپلیکیشن های مربوط به بازیافت آنلاین ( بازیست ، بهروب ،اکو ) را بر روی تلفن همراه نصب کنند.

رضوی در خاتمه تصریح کرد : در جشنواره های ارزیابی ادارات من جمله جشنواره شهید رجایی موضوع مدیریت سبز یکی از شاخص های اساسی است که از تمامی مدیران نهادها ، سازمان ها و ارگان های دولتی و خصوصی در خواست می کنیم تا در زمینه مدیریت پسماند ،نگاه ویژه ای داشته باشند تا امر تفکیک زباله از مبدا در بین کارکنان دولتی و سپس خانواده‌های آنان بسط و گسترش یابد .شایان ذکر است تعدادی از ادارات همکاری دلسوزانه و مجدانه ای باسازمان مدیریت پسماند و سیستم جمع آوری هوشمند پسماندهای بازیافتی داشته اند که بیشترین میزان همکاری مربوط به ساختمان شرکت گاز استان و شرکت آب و فاضلاب استان و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان خراسان رضوی و سازمان امور مالیاتی استان می باشد که جا دارد از این حس مسئولیت و همکاری در راستای حفظ محیط زیست از آنان تشکر و قدردانی نمود . چراکه هر چقدر در مقوله تفکیک از مبدا تلاش کنیم ، زباله کمتری دفن و سبب حفظ منابع طبیعی و محیط زیست خواهیم شد و باعث ایجاد اشتغال پایدار و شکوفایی صنعت مهم بازیافت خواهیم شد