"کارون"، محل سرریز زباله اهواز شده است / شکایت محیط زیست از شهرداری کوت‌عبدالله

دوشنبه 21 آذر 1401 ساعت 09:02

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کارون با اشاره به وضعیت و مشکلات مدیریت و جمع‌آوری پسماند در این شهرستان، از شکایت از شهرداری کوت عبدالله در این خصوص خبر داد.

پسماند ایران : عباس ظاهری با اشاره به وضعیت پسماند شهرستان کارون اظهار کرد: با توجه به مشکلات عدیده‌ای که در بحث پسماند در این شهرستان وجود دارد، ۲۰ روز پیش از شهرداری کوت عبدالله شکایت کردیم.

وی با بیان اینکه محیط زیست بر اساس بازدیدهای میدانی اولویت‌بندی پاکسازی مناطق از پسماند را انجام داده و پاکسازی مناطق باید بر اساس اولویت‌بندی انجام شود، افزود: روزانه حدود ۶۰ تا ۷۰ تن پسماند در شهرستان کارون تولید می‌شود که بارگیری این پسماندها و تخلیه در سایت صفیره در حال انجام است.

ظاهری گفت: یکی از موارد مطرح شده در شکایت، در مورد تعیین تکلیف و نظارت بر مدیریت پسماند کوی مشعلی است؛ کوی مشعلی در مرز بین شهرستان‌های اهواز و کارون واقع است و هیچکدام از شهرداری‌های دو شهر مسئولیت آن را نمی‌پذیرند بنابراین باید این موضوع تعیین تکلیف و بر مدیریت پسماند این منطقه  نظارت شود.

وی با اشاره به ساماندهی سکوی موقت تخلیه زباله در نزدیکی روستای قلعه چنعان، گفت: با پیگیری این اداره قرار بود اطراف این سکو، پارک جنگلی ایجاد و از تخلیه زباله در این منطقه جلوگیری شود. با پیگیری‌های انجام شده، ۶۰ هزار تن زباله از این محل جمع‌آوری و بسترسازی برای ایجاد پارک جنگلی انجام شده است اما شهرداری کوت عبدلله در عمل به تعهد خود تاخیر داشته که این مساله قابل قبول نیست و یکی از موارد مطرح شده در شکایت، این موضوع است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کارون افزود: شهرستان کارون محل سرریز پسماند و زباله اهواز شده است به گونه‌ای که آخرین سرویس‌های حمل پسماند، زباله را در شهرستان کارون تخلیه می‌کنند بنابراین باید مجددا گشت پسماند راه‌اندازی شود.  

منبع خبر : ایسنا