تولید روزانه ۱۱۰ تن زباله در جزیره کیش

یکشنبه 30 آذر 1399 ساعت 08:12

معاون امور شهری شرکت عمران آب و خدمات کیش گفت: تولید زباله در روز‌های عادی در جزیره کیش ۱۱۰ تن و در ایام عید به بیش از ۱۸۰ تن می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری پسماند ایران به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، غفار آقازاده با اشاره به اجرای طرح تفکیک پسماند از مبدا از سال ۸۷ در جزیره کیش گفت: هدف از اجرای این طرح، تولید زباله کمتر در مبدا توسط مردم، ادارات و مدارس است.

وی افزود: از مهر امسال آموزش ۸۵ درصد دانش آموزان مدارس و ۸۲ درصد کارکنان هتل‌ها و مراکز پذیرایی جزیره کیش انجام شده است.

غفار آقازاده فرهنگ سازی در جزیره کیش، کاهش هزینه جمع آوری و همچنین کاهش مخاطرات زیست محیطی تولید زباله را از مهمترین اهداف آموزش طرح تفکیک زباله از مبدا اعلام کرد.

مدیر سایت پسماند و بازیافت زباله کیش گفت: در راستای اجرای طرح تفکیک زباله نوسازی ماشین آلات سایت پسماند و بازیافت زباله نوسازی شده است و با بهره گیری از ۱۳۰ نفر نیروی انسانی روزانه کار تفکیک زباله‌های ورودی به این سایت انجام می‌شود.

شهرابی افزود: با کمک مردم و بهره گیری از ظرفیت‌ها و ماشین آلات بروز این سایت هم اکنون میزان زباله‌های دفعی به ۱۳ تن رسیده است.