تداوم روش‌های غیرهوشمند تفکیک زباله از مبدا در مشهد

سه شنبه 13 دی 1401 ساعت 12:37

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: روش‌های غیرهوشمند تفکیک زباله از مبدا در مشهد همچنان ادامه می‌یابد، چراکه این روش‌ها هنوز هم مورد نیاز شهروندان است و از آن استقبال می‌کنند.

پسماند ایران : مسعود رضوی با اشاره به طرح هوشمند تفکیک زباله از مبدا، اظهار کرد: طرح هوشمند تفکیک زباله از مبدا توسط سه شرکت دانش‌بنیان با استقبال شهروندان روبه‌رو شده است.

وی افزود: روش‌های غیرهوشمند تفکیک زباله از مبدا در مشهد همچنان ادامه می‌یابد، چراکه روش‌های جمع‌آوری غیرهوشمند هنوز هم مورد نیاز شهروندان است و از آن استقبال می‌کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد با بیان اینکه روش‌ها غیرهوشمند شامل جمع‌آوری از در منازل یا تحویل زباله خشک توسط شهروندان به ایستگاه‌ها است، خاطرنشان کرد: همه شهروندان باید در حوزه مدیریت پسماند مشارکت کنند تا محیط زیست شهر سالم بماند. بستر متنوعی برای تفکیک زباله از مبدأ فراهم است و نیازمند مشارکت شهروندان به منظور ارتقای فرهنگ شهروندی هستیم.

رضوی از شهروندان درخواست کرد تا بحث تفکیک زباله از مبدأ و جدا کردن پسماند خشک قابل بازیافت از پسماند تر از جمله پوست میوه را در منزل انجام دهند و در این زمینه با شهرداری مشارکت داشته باشند.

وی گفت: تفکیک زباله از مبدأ به اقتصاد خانواده، گردش مالی اقتصاد شهری، اشتغال، توسعه صنایع بازیافت، جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌ها و منابع طبیعی کمک می‌کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد با انتقاد از بالا بودن سرانه تولید زباله افزود: سرانه تولید زباله در مشهد بالا است و برای کاهش آن باید سبک زندگی و شیوه مصرف را تغییر داد.