قرارداد دو میلیارد تومانی شهرداری تبریز برای عقیم‌سازی و نگهداشت سگ‌های بلاصاحب

چهارشنبه 14 دی 1401 ساعت 08:34
قرارداد دو میلیارد تومانی شهرداری تبریز برای عقیم‌سازی و نگهداشت سگ‌های بلاصاحب

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند از عقد قرارداد دو میلیاردی تومانی در سال‌جاری برای استفاده از خدمات پناهگاه پردیس حیوانات و کلینیک دامپزشکی وت خبر داد.

به گزارش پسماند ایران و به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، حبیبه هراتی اظهار کرد: مالکیت غیر مسئولانه سگ‌های بلاصاحب باعث افزایش انفجاری تعداد این حیوانات شده و به طوری که تخم پرندگان و جان شهروندان نیز از گزند این سگ‌های در امان نبوده و تنوع زیستی محیط را به خطر می‌اندازد.

وی افزود: در سال جاری بیش از یک‌هزار قلاده سگ از معابر شهری زنده گیری شده و طبق پروتکل‌های ابلاغی توسط خودروهای مخصوص و با حضور کارشناسان مجرب اداره کل دامپزشکی واکسینه و عقیم سازی می‌شود.

هراتی با اشاره با آمار ارائه‌شده سگ‌های ولگرد توسط دوستداران حیوانات گفت: کل آمار سگ‌های بلاصاحب در تبریز توسط دوستداران حیوانات یک‌هزار قلاده اطلاع داده بودند، ولی پس از شروع عملیات زنده‌گیری با تعداد بیشتری از این رقم اعلامی مواجه شدیم.

وی ابراز کرد: سازمان پسماند مدیریت شهری برای واکسینه کردن، عقیم سازی و نگهداری این حیوانات بلاصاحب قرارداد همکاری به مبلغ دو میلیارد تومان با پناهگاه حیوانات پردیس و کلنیک وت منعقد کرده و از خدمات این مراکز استفاده می‌کند.

هراتی خاطرنشان کرد: پناهگاه حیوانات شهرداری تبریز نیز با هدف جمع‌آوری، ساماندهی و عقیم سازی سگ های بلاصاحب در دست احداث بوده و تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.