هر شهروند مشهدی روزانه چند گرم زباله تولید می‌کند؟

شنبه 17 دی 1401 ساعت 15:36

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: زباله‌های تولیدی هر شهروند مشهدی ۵۹۴ گرم در روز است و سرانه تولید زباله خشک جمع آوری شده به ازای هر مشهدی ۶۹ گرم در روز است.

به گزارش پسماند ایران، مسعود رضوی در خصوص پاسخگویی به شهروندان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه سازمان مپ شهرداری مشهد در کمتر از ۷۲ ساعت پاسخگویی ۹۷ درصدی داشته است همچنین از ابتدای سال تا پایان آذرماه ۱۸۴۹ مورد تلفن شامل درخواست، پیشنهاد و شکایت شهروندی ثبت گردیده است که بیشتر آنهادر خصوص تفکیک زباله از مبداء است که در کمترین زمان ممکن پاسخگویی صورت گرفته است.

وی در زمینه تفکیک زباله از مبداء افزود: کارایی چرخه مدیریت پسماند، فرهنگ و وجدان شهروندی است و کاهش تولید زباله و تغییر سبک زندگی با جداسازی پسماند خشک از‌تر یکی از اصول مهم شهروندی است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد ضمن درخواست از شهروندان مبنی بر اینکه به سامانه‌های جمع آوری هوشمند پسماند‌های بازیافتی بپیوندند و با سهولت و مزایای بهتر و بیشتر در راستای حفظ محیط زیست حرکت کنند، بیان کرد: زباله‌های تولیدی هر شهروند مشهدی ۵۹۴ گرم در روز است و سرانه تولید زباله خشک جمع آوری شده به ازای هر مشهدی ۶۹ گرم در روز است.

رضوی خاطرنشان کرد: ایجاد صنایع بازیافتی، بیوگاز و زباله سوز و دیگر فناوری‌های نوین در صنعت بازیافت و انرژی باید از سوی شهرداری مشهد تحقق یابد و ما با جدیت دراین مسیر گام اساسی برداشته ایم، اما لازمه این اتفاقات، انجام تفکیک زباله از مبداء توسط تمام شهروندان است.

وی مشهد را بالاترین رتبه در تفکیک زباله ازمبداء در کشور دانست و افزود: میزان تفکیک از مبداء هم اکنون در مشهد ۱۲ درصد است که امید است این میزان به مراتب افزایش داشته باشد که با نصب نرم افزار‌های بازیافت آنلاین یا هوش مپ (اکو-بهروب و بازیست) توسط شهروندان این مهم تحقق خواهد یافت.

منبع خبر : شهرآرانیوز