بلاتکلیفی کارگران ایثارگر واحد بازیافت شهرداری تهران برای تبدیل وضعیت

یکشنبه 18 دی 1401 ساعت 10:46

تعدادی از کارگران ایثارگر شرکتی واحد بازیافت شهرداری‌های تهران از خلف وعده‌ها برای تبدیل وضعیت استخدامی خود انتقاد کردند.

پسماند ایران : برخی کارگران شرکتی واحد بازیافت شهرداری‌های تهران که از سال گذشته در انتظار تبدیل وضعیت استخدامی خود هستند، در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: با وجود آنکه طرح تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در اکثر واحدهای شهرداری تهران در سال  گذشته و جاری انجام شده است اما این طرح هنوز برای کارگران ایثارگر شرکتی بازیافت مناطق مختلف تهران اجرایی نشده است.

کارگران با بیان اینکه اکثر شهرداری‌های مناطق مختلف تهران این طرح را برای نیروی کار مشمول طرح ایثارگری خود اجرا کرده‌اند، افزودند: کارگران بازیافت علارغم ارائه مدارک و طی مراحل قانونی استخدام خود هنوز در انتظار اجرای این طرح هستند.

به گفته آنها؛ به صورت میانگین حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ کارگر غرفه‌دار بازیافت به صورت شرکتی در مناطق مختلف شهرداری‌های تهران مشمول طرح ایثارگری هستند که متاسفانه علارغم طی مراحل اداری به دلایل مختلف هنوز تبدیل وضعیت نشده‌اند.

این کارگران شرکتی ایثارگر واحد بازیافت شهرداری تهران در پیگیری وضعیت استخدامی خود گفتند: در پیگیری‌هایی که انجام دادیم ظاهرا سرپرست معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران که مهر ماه با حکم شهردار تهران منصوب شده، مخالف اجرای این طرح برای کارگران غرفه‌دار ایثارگر واحد بازیافت است.

این کارگران با بیان اینکه پیش از این برخی مسئولان شهرداری تهران در پاسخ به انتظار کارگران ایثارگر شرکتی  واحد بازیافت گفته بودند تا پایان شهریور تبدیل وضعیت می‌شوید اما امروز ۱۸ دی ماه ۱۴۰۱ است و انتظار برای سروسامان گرفتن به سر رسیده است.

این کارگران با بیان اینکه امیدواریم مسئولان شهرداری تهران در سال جاری، همه موانع را رفع کنند تا بدون مشکل و مانع، تبدیل وضعیت شویم، افزوند: ما کارگران  غرفه‌دار واحد بازیافت چیزی فراتر از قانون نمی‌خواهیم.

منبع خبر : ایلنا