عقب‌ماندگی ۱۰ ساله ارومیه در مدیریت پسماند/ باید از شهرداری اصفهان الگو بگیریم

پنجشنبه 22 دی 1401 ساعت 15:12

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه تصویب طرح جامع مدیریت پسماند برای حفظ محیط زیست راهگشا است، گفت: ارومیه در زمینه مدیریت پسماند ۱۰ سال عقب‌ماندگی دارد.

پسماند ایران ،مرتضی بهرام در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه تصویب طرح جامع مدیریت پسماند می‌تواند در حفظ محیط زیست راهگشا باشد، اظهار کرد: برای مدیریت پسماند حتی اگر سرمایه‌گذار نداشته باشیم باید شهرداری به عنوان متولی به نحو شایسته فعالیت‌های خود را انجام دهد.

وی با بیان اینکه ارومیه در زمینه مدیریت پسماند ۱۰ سال عقب‌ماندگی دارد، تصریح کرد: زمانی دفن زباله و تولید کمپوست از پسماند خوب بود، اما اکنون بیشتر به سوی تولید انرژی و برق از پسماند حرکت می‌شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه تصریح کرد: چندین سال است برای انجام امور تنها شعار و وعده داده می‌شود، در حالی که باید عملکرد خود را بررسی کنیم و اعلام شود چه اقداماتی در سطح شهر برای سهولت شرایط زندگی شهروندان انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات چندین ساله سایت نازلو باید بررسی و رفع شود، گفت: هفت ماه پیش در نخستین نطق خود و در جلسات تخصصی از مشکلات پیش‌رو در زمینه پسماند مربوط به نخاله‌های ساختمانی و با توجه به عمر ساخت‌وسازهای نسل قبلی در ارومیه و تولید نخاله‌های ساختمانی در شهر تذکر دادم.

بهرام افزود: در حال حاضر شهر اصفهان در زمینه بازیافت نخاله‌های ساختمانی پیشرو است و می‌توان الگوبرداری مناسب از آن را در زمان درست انجام داد.

وی گفت: مسئولان سازمان پسماند باید گزارش کاملی از روند اقدامات حقوقی انجام شده در تأسیسات نیمه‌کاره رها شده در سایت نازلو را به شورای اسلامی شهر ارائه دهند و افرادی که در این زمینه کوتاهی کردند، معرفی شوند.