شهردار آبادان: تفکیک پسماند از مبدا به عنوان سرمایه ملی قابل بازیافت است

سه شنبه 04 بهمن 1401 ساعت 15:03

کاوه‌پور، با بیان اینکه تفکیک زباله از مبدا به عنوان سرمایه ملی قابل بازیافت است، گفت: می‌توان با بازیافت زباله از مبدا در منازل کسب درآمد کرد.

به گزارش پسماند ایران، یاسین کاوه‌پور، دوشنبه (۳ دی) در آئین طرح آموزشی تفکیک زباله از مبدا که در مدرسه غیرانتفاعی دخترانه پالایشگاه آبادان برگزار شد، اظهار کرد: تفکیک پسماند از مبدا در محیط زیست و محل زندگی بشریت بسیار موثر و از سوی دیگر به عنوان سرمایه ملی قابل بازیافت است، چراکه می‌تواند منشا محصولات قابل استفاده شود.

شهردار آبادان، عدم تفکیک زباله از مبدا توسط شهروندان را عامل ترویج زباله‌گردی دانست و افزود: تفکیک زباله از مبدا در آبادان تاکنون به شکل سازمان یافته و ساختاری انجام نشده و برگشت بسیاری از اقلام جداسازی شده توسط زباله‌گردها به زندگی مردم نگران کننده است.

وی با بیان اینکه زباله‌های تولیدی در منازل را طلای کثیف می نامند، تصریح کرد: می‌توان با بازیافت زباله از مبدا در منازل کسب درآمد کرد.

کاوه‌پور، اضافه کرد: در مسئله تفکیک زباله یک مرحله در مبدا و یک مرحله نیز در مقصد وجود دارد که در مبدا منازل شهروندان را شامل می‌شود و با سعی و تلاش مردم زباله‌ها باید تفکیک و به منظور بازیافت آنها را به شرکت‌هایی که شهرداری تعیین می‌کند تحویل داد و در ازای آن خدماتی نیز دریافت کرد.

وی یاد آور شد: بعضی از زباله‌ها که در منازل تفکیک نمی‌شوند به محل دفن پسماند می‌رسند و پس از جداسازی به کود کمپوست تبدیل خواهند شد و برای رشد گیاهان و درختان مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

منبع خبر : خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان