شهردار زنجان: اقدم قابل توجهی در خصوص مدیریت پسماند شهر زنجان انجام نشده است

سه شنبه 04 بهمن 1401 ساعت 13:10

شهردار زنجان با بیان اینکه تاکنون اقدمی در خصوص مدیریت پسماند شهر زنجان انجام نشده است گفت: خوشبختانه با یک شرکت دارای صلاحیت رایزنی‌هایی انجام شده تا تفکیک زباله از مبدا را در شهر زنجان انجام دهد.

به گزارش پسماند ایران به نقل از موج رسا; علیرضا فیروز‌فر امروز در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان؛ ضمن محکوم کردن تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: هر جا که کاری انجام شود حتما همان نقطه مورد هدف قرار خواهد گرفت و این موضوع اهمیت سپاه را بیش از پیش نمایان کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دوره‌ای که در خصوص پسماند اقداماتی انجام گرفته تنها این دوره از شهرداری می‌باشد، افز‌ود: در شهر زنجان هیچ کاری در حوزه پسماند انجام نشده و در دوره کوتاه کنونی برنامه‌ریزی برای تفکیک زباله از مبدا و مقصد انجام شد.

شهردار زنجان با بیان اینکه تفکیک زباله از مقصد نیازمند سپری شدن مراحل قانونی است، گفت: در حوزه تفکیک زباله در مبدا نیز شرکت‌هایی دارای صلاحیت اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی اذعان کرد: در سطح کشور شرکت‌هایی که دارای صلاحیت هستند بسیار محدود بوده و تنها ۴ شرکت است که یکی از این شرکت‌ها اعلام همکاری با شهرداری زنجان کرده است.

فیروزفر در خصوص حیوانات بلا صاحب در شهر زنجان نیز عنوان کرد: خوشبختانه اقدامات شهرداری به نحوی است که بلافاصله در جامعه دیده می‌شود و اگر سال گذشته با امسال در خصوص وجود سگ‌های بلاصاحب مقایسه شود کاملا مشخص خواهد شد که تعداد این حیوانات پایین آمده‌ است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد مشکل وجود سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر زنجان حل شده است، اذعان کرد: در حال حاضر این سگ‌ها در برخی مناطق شهر به دلیل نزدیکی به روستا‌ها دیده می‌شود که در نهایت توسط شهرداری زنده‌گیری می‌شود.

شهردار زنجان در خصوص مسائل پیرامون اظهارات مدیر کل امور اقتصاد و دارایی در ارتباط شفاف‌سازی نحوه هزینه‌کرد درآمد‌های مالیاتی شهرداری، خاطر نشان کرد: خوشبختانه ما مثل عده‌ای نیستیم؛ یک سال است برای مردم خدمت ارائه کرده‌ایم. یک سال با همراهی اعضای شورای شهر خبر‌های خوبی به مردم داده‌ایم. دوستان نیز به جای نا‌امیدی مردم خبر‌های خوبی ارایه دهند.

وی افزود: باید به فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کنیم نباید امید مردم را ناامید و کام مردم را تلخ کرد. ایام الله دهه فجر امسال شهرداری پکی از خبر‌های خوش را به مردم خواهد داد.

فیروزفر با اشاره به اینکه تا یک سال آینده شاهد افتتاح بزرگترین پارک غرب کشور خواهیم بود، گفت: این پارک با سرعت تمام در حال انجام است.

شهردار زنجان در بخشی دیگر در ارتباط با تعدیل نیروی انسانی در شهرداری نیز اذعان کرد: تعدیل نیرو در شهرداری انجام شده و با اینکه تعدادی نیرو بازنشست شده اما کسی جایگزین نشده است.