شهرداری‌های استان بوشهر برای دفع صحیح پسماند اهتمام داشته باشند

سه شنبه 11 بهمن 1401 ساعت 08:15

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: شهرداری‌های استان بوشهر برای دفع صحیح پسماند اهتمام داشته باشند.

به گزارش پسماند ایران، کوروش دهقان ظهر دوشنبه در نشست کارگروه هوای پاک استان بوشهر اظهار داشت: سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف مسئول و ذی‌ربط باید در راستای اجرای قانون هوای پاک و کاهش آلودگی هوا پای کار باشند.

وی با تاکید بر تشکیل کارگروه تخصصی متشکل از نمایندگان و کارشناسان دستگاه‌های اجرا و نهادی مسئول و ذی‌ربط بیان کرد: در تدوین برنامه هوای پاک و مقابله با آلودگی الزامات و وظیفه هر دستگاه اجرایی مشخص شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر با تأکید بر تعیین رسالت و وظایف دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مسئول در هوای پاک گفت: بر اساس وظایف دستگاه‌ها، شاخص پایش و ارزیابی زیست محیطی برای برنامه میان مدت تعیین و لحاظ شود.

دهقان به نقش شهرداری‌ها در دفع صحیح پسماند شهری پرداخت و بیان کرد: شهرداری‌های استان بوشهر به‌ویژه شهرهای مراکز شهرستان‌ها که دفع پسماند را به نحو مطلوب انجام نمی‌دهند به مراجع قضائی معرفی شوند چون هیچ چیزی در برابر سلامتی مردم قابل جبران نیست.

وی توجه به قانون مدیریت پسماند را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: باید برای مقابله با آلودگی نقاط پیرامونی کارخانه‌های سیمان در حوزه گرد و خاک توجه ویژه شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر رصد مستمر آلودگی و آلایندگی هوا در استان را یک ضرورت دانست و گفت: لازم است ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در سطح استان بوشهر برای استمرار رصد و پایش به ویژه در فصل گرما افزایش داده شود.

منبع خبر : خبرگزاری مهر