استاندار کرمان: از طرح‌های بهبود مدیریت پسماند در استان حمایت می‌کنیم

سه شنبه 11 بهمن 1401 ساعت 16:35
استاندار کرمان: از طرح‌های بهبود مدیریت پسماند در استان حمایت می‌کنیم

استاندار کرمان با بیان اینکه شهرداری‌های استان کرمان باید برای بهره‌برداری از مزایای اقتصادی و محیط زیستی تفکیک پسماند برنامه‌ریزی کنند، از رویکرد حمایتی استانداری برای اجرای این طرح‌ها در استان خبر داد.

محمدمهدی فداکار در سفر به تهران از چهارمین نمایشگاه بین‌المللی مدیریت پسماند، بازیافت، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته که در محل نمایشگاه‌های دائمی تهران برپا شده، بازدید کرد. شهرداری ماهان هم از استان کرمان به عنوان یکی از سه شهرداری برگزیده کشور در زمینه طرح‌های هوشمند مدیریت پسماند، در این نمایشگاه حاضر شده است

استاندار کرمان در جریان این بازدید از اقدامات شهرداری ماهان در زمینه هوشمندسازی مدیریت پسماند قرار گرفت. فداکار با تشکر از زحمات حمید معین‌الدینی شهردار ماهان و همکارانش در زمینه استفاده از روش‌های نوین مدیریت پسماند، تابلوی یادبود این شهرداری در نمایشگاه را امضا کرد.

به گزارش پسماند ایران به نقل از خبرگزاری برنا؛ استاندار کرمان در حاشیه این بازدید بر لزوم بهبود مدیریت پسماند در شهرهای استان تاکید و عنوان کرد: امیدواریم طرح شهرداری ماهان در این زمینه فراگیر شود و بقیه شهرداری‌ها هم از آن استفاده کنند.



او تصریح کرد: رسانه‌ها و به خصوص صدا و سیما باید بیش از گذشته به تبیین اهمیت مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا بپردازند.

فداکار درباره سیاست‌محوری مدیریت اجرایی استان در این حوزه هم گفت: رویکرد ما حمایت از اقدامات شهرداری‌ها در زمینه مدیریت هوشمند پسماند است. مدیریت شهری در استان باید قدر به اصطلاح طلای کثیف را بداند و ضمن حفاظت از محیط زیست از مواهب اقتصادی آن هم بهره‌مند شود.