آموزش صحیح و بهینه مدیریت پسماند برای دانش آموزان رودباری

پنجشنبه 13 بهمن 1401 ساعت 11:46

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار از آموزش صحیح مدیریت پسماند برای دانش آموزان رودباری خبر داد و گفت: با آموزش صحیح دانش آموزان با فواید و شیوه‌های تفکیک زباله از مبدا آشنا می شوند.

به گزارش پسماند ایران به نقل از خبرگزاری مهر، علی فرهی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران از آموزش صحیح و بهینه مدیریت پسماند برای دانش آموزان رودباری خبر داد و اظهار کرد: با آموزش صحیح دانش آموزان با فواید و شیوه‌های تفکیک زباله از مبدا آشنا می‌شوند.

وی افزود: برای آموزش و جلب مشارکت کودکان و نوجوانان به عنوان شهروندان آینده ساز، کلاس‌های مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا به کمک کارشناسان حفاظت محیط زیست و شهرداری رودبار در مدارس بخش خورگام این شهرستان در حال برگزاری است.

فرهی با اشاره به لزوم تفکیک زباله و مدیریت اصولی آن تصریح کرد: هدف از برگزاری این کلاس‌ها را نشان دادن اهمیت بازیافت مواد از زباله در حفظ محیط زیست اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در هشت کلاس از مقاطع دبستان و راهنمایی این بخش دوره آموزشی برگزار می‌شود، ادامه داد: با اجرای این آموزش دانش آموزان با فواید و شیوه‌های تفکیک زباله از مبدا و تولید ورمی کمپوست از زباله‌های تر آشنا می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار اضافه کرد: امیدواریم با آموزش دانش آموزان، در آینده با صرف حداقل هزینه و زمان در این مدارس شاهد پیشرفت در مشارکت‌های اجتماعی باشیم.

وی با بیان اینکه مسابقه نقاشی با موضوع بازیافت در این مدارس برگزار می‌شود، گفت: قرار است پس از جمع آوری نقاشی‌ها نمایشگاهی در بخش خورگام برپا شود و آثار برگزیده نیز پس از دریافت جایزه و چاپ در شهر بره سر نصب شود.

 
کد خبر 5698894