نابسامانی وضعیت جاده‌های مازندران با رخ‌نمایی زشت زباله

سه شنبه 18 بهمن 1401 ساعت 19:09
نابسامانی وضعیت جاده‌های مازندران با رخ‌نمایی زشت زباله

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: فرمانداران و شهرداران برای پاک سازی خیابان و معابر شهر و روستا از زباله اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش پسماند ایران، رضا علیخانی که برای ملاقات عمومی با شهروندان غرب مازندران به دفتر استانداری در نوشهر سفر کرده بود، پس از پاسخگویی به مطالبات مردمی، در نشست با شهرداران شهر‌های غرب استان گفت: مازندران استان گردشگری است و با توجه به زمان باقی مانده تا آغاز سال جدید، توجه به وضعیت سیما و منظر ورودی شهر‌های استان بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه زباله مساله نخست استان است و باتوجه به ضرب العجل ده روزه به فرمانداران، ضرورت دارد تا به جد این موضوع را پیگیری کنند؛ افزود: شهرداران نیز برای پاکسازی معابر و خیابان شهر‌های استان جهت زیبایی سیمای شهر‌ها و استقبال از مسافران اقدام کنند.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه نوروز امسال متفاوت دیده شود و انتظار می‌رود تا شهرداران همانند ادوار گذشته پای کار باشند؛ یادآورشد: با توجه به فروکش کردن کرونا و پیش بینی افزایش سفر به استان، فضاسازی درخور شان مسافران و همچنین هم تراز نام مازندران انجام پذیرد.

علیخانی از شهرداران خواست تا به لکه گیری آسفالت، رنگ آمیزی جداول و موارد مورد نیاز، گل کاری سطح شهر اقدام کنند و تصریح کرد: شبکه معابر شهر‌ها نیز ساماندهی شود و با توجه به کمبود پارکینگ در شهر‌های استان، شهرداران برای این موضوع با همکاری فرمانداران و شورای ترافیک و شناسایی نقاط برای احداث پارکینگ، جهت کاهش ترافیک ایام عید اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ساماندهی سواحل در الویت کار شهرداران شهر‌های ساحلی قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: طراحی شهر و المان نوروزی، دائر کردن بازارچه‌های محلی ایجاد فضای شور و شعف که هم زمانی عید با ماه رمضان می‌باشد، المان ترکیبی از نوروز و رمضان همراه باشد.

منبع خبر : خبرگزاری صداوسیمای مازندران