استاندار فارس: در خصوص فواید بازیافت پسماند فرهنگ‌سازی شود

جمعه 05 اسفند 1401 ساعت 19:57

برنامه جامع مدیریت پسماند استان به تفکیک شهرستان و به تنوع پسماند آن منطقه، تدوین و در برش‌های سالیانه

استاندار فارس با بیان اینکه بازیافت پسماند در راستای کاهش زباله و ایجاد ارزش افزوده امری غیر قابل انکار است، گفت: یک گروه علمی توانمند با حضور افراد صاحب نظر و باتجربه در قالب کمیته علمی بازیافتِ پسماند ویژه استان فارس تشکیل شود و تنوع و کیفیت کار را در حوزه های مختلف پسماند مشخص کند و به موازات آن در خصوص فواید بازیافت پسماند فرهنگ‌سازی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدهادی ایمانیه در پنجمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان فارس در سال ۱۴۰۱ با اشاره به اینکه با گذر زمان اهمیت و ارزش پسماند بیش از پیش نمایان شده است، گفت: در بسیاری از حوزه‌های جدید از جمله الکترونیک، سلولز، پلاستیک و آلومینیوم، پسماند قابل بازیافت، قابلیت سرمایه گذاری دارد.

استاندار فارس پسماندهای سلولزی را یکی دیگر از پسماندهای با ارزش و قابل بازیافت عنوان کرد و افزود: درصورتی که نهضت جمع آوری کاغذ و کتاب باطله ایجاد شود و نسبت به جمع آوری ضایعات سلولزی توجه ویژه صورت پذیرد، علاوه بر جلوگیری از قطع درختان در راستای تولید کاغذ، پسماندهای سلولزی نیز مجددا به چرخه تولید و استفاده وارد می شوند.

استاندار فارس بر لزوم توجه به ۳۷ شهرستان استان و رعایت توزیع استانی منابع در حوزه پسماند تاکید کرد و افزود: پس از جذب سرمایه گذار و شروع عملیات بازیافت پسماند، هر کدام از سرمایه گذاران قسمتی از سود خود را در راستای مسئولیت اجتماعی منطقه و ارتقای فرهنگ تفکیک زباله و بازیافت پسماند هزینه کنند.

ایمانیه همچنین بر لزوم فرهنگ‌سازی و اقناع مردم در خصوص فواید بازیافت پسماند تاکید کرد و گفت: برنامه جامع مدیریت پسماند استان به تفکیک شهرستان و به تنوع پسماند آن منطقه، تدوین و در برش‌های سالیانه اجرا شود.

وی در پایان گفت: پس از مشخص شدن حوزه‌های قابل فعالیت، امور اقتصادی استان نسبت به تهیه و تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری اقدام نماید تا به سرمایه گذاران ارائه شود.