مکان جدیدی برای انتقال زباله‌های سراوان در نظر گرفته شده است

جمعه 05 اسفند 1401 ساعت 10:45
مکان جدیدی برای انتقال زباله‌های سراوان در نظر گرفته شده است

یکی از دغدغه‌های وزارت کشور حل مسئله پسماندها به ویژه در استان‌های شمالی در مناطقی همچون سراوان، رشت، بابل، آمل، ساری و نوشهر است که حساسیت بیشتری برخوردار است. 

پسماند ایران ، وزیر کشور با بیان اینکه در رشت پیگیری‌های بسیاری برای سروسامان دادن مسئله پسماندها صورت پذیرفته، گفت: مکان جدیدی برای انتقال زباله‌های سراوان توافق شده است که با نظر سازمان محیط زیست ممکن خواهد بود، چون محیط زیست مکان نگهداری زباله‌ها و پسماندها را مشخص می‌کند.

احمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد آخرین وضعیت پیگیری‌های انتقال زباله‌ها  به منطقه سراوان گیلان، گفت: یکی از دغدغه‌های وزارت کشور حل مسئله پسماندها به ویژه در استان‌های شمالی در مناطقی همچون سراوان، رشت، بابل، آمل، ساری و نوشهر است که حساسیت بیشتری برخوردار است. 

وزیر کشور با بیان اینکه در رشت پیگیری‌های بسیاری برای سروسامان دادن مسئله پسماندها صورت گرفته، تاکید کرد: اقدامات، برنامه‌ریزی‌های و جلسات متعددی با پیمانکاران شکل گرفته است و رسیدگی به مسئله سروسامان دادن پسماندها را آغاز کرده‌اند که در حال ساماندهی این موضوع هستند.

توافق مکانی جدیدی برای انتقال زباله‌های سراوان 

وی در مورد محل جدید انتقال زباله‌های، یادآور شد: مکان جدیدی برای انتقال زباله‌های سراوان توافق شده است که با نظر سازمان محیط زیست ممکن خواهد بود، چون محیط زیست مکان نگهداری زباله‌ها و پسماندها را مشخص می‌کند.

جمع‌آوری و سروسامان دادن زباله‌ها و پسماندها اساسا بر عهده شهرداری‌ها است ولی وزارت کشور هم حمایت‌های لازم را خواهد داشت و پیگیر حل معضل پسماندها در استان‌های شمالی کشور است
وحیدی تصریح کرد: جمع‌آوری و سروسامان دادن زباله‌ها و پسماندها اساسا بر عهده شهرداری‌ها است ولی وزارت کشور هم حمایت‌های لازم را خواهد داشت و پیگیر حل معضل پسماندها در استان‌های شمالی کشور است.

وحیدی در پایان خاطر نشان کرد: وزارت کشور پیگیر حل مسئله پسماندها در دیگر شهرهای شمالی همچون بابل، آمل و ساری هم است، طبق قول‌های داده شده مقرر شده مراحل پایانی آن با سرعت بیشتری انجام پذیرد. در نوشهر هم اقداماتی صورت پذیرفته تا شاهد حل معضل پسماندها باشیم.