احداث مجموعه نگهداری از سگ های ولگرد در سرخه حصار

یکشنبه 21 اسفند 1401 ساعت 16:58

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: یک مجموعه جدید برای نگهداری سگ های بلاصاحب در سرخه حصار هم ایجاد شده که حدود ۲ هکتار مساحت دارد.

به گزارش پسماند ایران به نقل از خبرگزاری برنا؛ رضا شرفی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در برنامه صبحگاهی شبکه دو سیما در مورد وضعیت سگ های بلاصاحب در شهر تهران اظهار کرد: در حال حاضر سگ های بلاصاحب در مجموعه آرادکوه واقع در کهریزک نگهداری می شوند و ظرفیت نقاهتگاه آرادکوه واقع در کهریزک برای نگهداری سگ های ولگرد مناسب است.

وی افزود: یک مجموعه جدید برای نگهداری سگ های بلاصاحب در سرخه حصار هم ایجاد شده که حدود ۲ هکتار مساحت دارد و شامل انواع امکانات، آشپزخانه، قرنطینه و... است.

شرفی خاطرنشان کرد: در مجموعه سرخه حصار برای افراد حامی حیوانات آلاچیق تعبیه شده و می توانند که در این مکان حضور داشته باشند.


وی خاطرنشان کرد: گشت و ناظرین ما در مناطق ۲۲ گانه با مشاهده سگ های ولگرد پیام می دهند و اکیپ های تخصصی  در غالب عملیات زنده گیری وارد عمل می شوند و سگ های بلا صاحب را به مجموعه آراد کوه منتقل می کنند. سگ های ولگرد بیشتر در نوار حاشیه ای هستند که در فصل زمستان برای غذا به شهر مراجعه می کنند. البته غذا دهی برخی از شهروندان دلسوز باعث  نزدیک شدن سگ ها به مجموعه شهری شده که از نظر عاطفی و انسانی ارزشمند است اما منطق اکوسیستم را به هم می ریزد.

برعهده گیری سرپرستی سگ های ولگرد بدون پرداخت کوچکترین هزینه ای

شرفی ادامه داد: از سگ های ولگرد بعد از وارد شدنشان به نقاهتگاه نگهداری می شود و در صورتی که اشخاص حقیقی برای باغ، کارخانه و… تمایل به در اختیارگیری این سگ‌ها داشته باشند، می‌توانند با مراجعه به سازمان مدیریت پسماند و پر کردن فرم تعهد که بعدها سگ را در سطح شهر رها نکنند، بدون پرداخت کوچکترین هزینه‌ای سرپرستی آنها را برعهده بگیرند.