موش‌های تهران رفتارهای عجیبی از خودشان نشان می‌دهند/ مبارزه ما با آنها ادامه دارد

دوشنبه 22 اسفند 1401 ساعت 17:16

بخش زیادی از علل گسترش موش‌ها و دیگر حیوانات مضر در شهر تهران ناشی از رفتاری است که خود شهروندان انجام می‌دهند

پسماند ایران : مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان این که مبارزه مدیریت شهری با موش‌های پایتخت همچنان ادامه دارد، گفت: اخیرا موش‌های تهران رفتارهای عجیبی از خودشان نشان می‌دهند، به نحوی که نسبت به هر نوع اقدام مقابله‌ای، واکنش جالبی بروز می‌دهند و سعی می‌کنند با هر روشی که برای مبارزه با آنها در پیش می‌گیریم، خودشان را تطبیق بدهند و سازگار کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا شرفی در نشست خبری عصر امروز مدیران معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت مبارزه با حیوانات موذی بخصوص موش‌ها در سطح شهر تهران گفت: معضل حیوانات موذی و مضر در سطح شهر بسیار پیچیده است و اخیرا موش‌های تهران رفتارهای عجیبی از خودشان نشان می‌دهند، به نحوی که نسبت به هر نوع اقدام مقابله‌ای، واکنش جالبی بروز می‌دهند و سعی می‌کنند با هر روشی که ما برای مبارزه با آنها در پیش می‌گیریم، خودشان را تطبیق بدهند و سازگار کنند. 

وی افزود: بخش زیادی از علل گسترش موش‌ها و دیگر حیوانات مضر در شهر تهران ناشی از رفتاری است که خود شهروندان انجام می‌دهند، از جمله ریختن زباله در سطح شهر و داخل جوی‌ها، بیرون گذاشتن زباله در زمان نامناسب، ورود فاضلاب‌ها به انهار، استفاده از برخی سموم شیمیایی و ... که فضا را بری ازدیاد موش ها مهیا می‌کند. علاوه بر این، خود موش‌ها در سال‌های اخیر برای زندگی در محیط شهری به‌روز شده‌اند و از هر فناوری و روشی که برای مبارزه با آنها استفاده می‌کنیم، نمی‌توانیم به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم. 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران تاکید کرد: اخیرا از نوعی سم تولیدشده توسط یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان برای مبارزه با موش‌های تهران استفاده کردیم و با وجود این که این سم در شرایط آزمایشگاهی کاملا جواب داده بود، استفاده از آن در سطح شهر موفقیت‌آمیز نبود. چنین روش‌هایی را بارها در مبارزه با موش‌ها استفاده کرده‌ایم، ولی هنوز به نتیجه مطلوبی نرسیده‌ایم. البته همچنان مبارزه ما با موش‌ها ادامه دارد و دعا کنید تا در این مبارزه پیروز شویم.