سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در مدیریت پسماند خواهیم بود

سه شنبه 23 اسفند 1401 ساعت 20:02
سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در مدیریت پسماند خواهیم بود

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر در حاشیه بهره‌برداری و آغاز عملیات احداث ۵ پروژه سازمان مدیریت پسماند از اجرای ۱۷ طرح تحولی در این حوزه خبرداد. 
 
 

به گزارش پسماند ایران، پیرهادی با اشاره به اینکه مهم‌ترین شاخصه مراکز پردازش MRF پسماند رفع مشکلات محیط زیستی در شهر تهران است گفت: افتتاح ایستگاه های میانی مدیریت پسماند از سه ویژگی تصفیه شیرابه‌ها، کاهش حمل زباله به آرادکوه و تولید انرژی از ریجکتی‌های زباله برخوردار است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: ایجاد شهرک بازیافت یکی دیگر از پروژه‌های شهرداری تهران است که شورای اسلامی شهر در برنامه چهارم با آن موافقت کرده و بودجه قابل توجهی نیز به آن اختصاص داده است. مواد اولیه که از پسماندهای خشک حاصل می‌شود در این شهرک تبدیل به محصول شده و در نتیجه کاهش آلایندگی در حوزه دفع را در پی دارد.

پیرهادی همچنین با اشاره به آغاز عملیات احداث کارخانه ۱۲۰۰ تنی بازیافت نخاله‌های ساختمانی، آن را گامی مهم و مثبت در حفظ محیط زیست ارزیابی کرد و در این رابطه گفت: استحصال خاک و نخاله بسیاری از آلاینده‌هایی که در حوزه محیط زیست ایجاد می‌شود را کاهش می‌دهد و این فناوری می‌تواند انباشت چند دهه خاک و نخاله را در آبعلی به مرور مرتفع کند که یک دستاورد بزرگ برای مدیریت شهری و مردم شهر تهران است.


رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امیدواریم در سال آینده شاهد تحولی جدید در سایر قسمت‌های مدیریت پسماند باشیم افزود: ۱۷ برنامه تحولی در حوزه پسماند برنامه‌ریزی شده که بسیاری از آنها در سال ۱۴۰۲ افتتاح می‌شود و این نوید سالی پربار در حوزه پسماند و محیط زیست را می‌دهد.

منبع خبر : گروه جامعه خبرگزاری آنا

اخبار مشابه