کارخانه تولید کود کمپوست در سراشیبی بهره برداری

شنبه 27 اسفند 1401 ساعت 10:18

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: مدیریت پسماند نسبت به راه اندازی کارخانه تولید کود کمپوست هرچه سریع‌تر اقدام نماید.

 پسماند ایران : نیکونژاد رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد مطرح کرد: علی الرغم گذشت یک سال و نیم از دوره‌ی ششم شورای اسلامی و حمایت‌هایی که این دوره جهت تجهیز و راه اندازی کارخانه کمپوست پسماند شهری و خانگی انجام داده است، اما هنوز این کارخانه به صورت کامل به بهره برداری نرسیده است و ضرورت دارد شهرداری نسبت به راه اندازی کامل آن و نصب دستگاه‌های جدید اقدام لازم به عمل اورد.

به گفته او: راه اندازی کارخانه مذکور تنها صرفه اقتصادی ندارد چراکه باتوجه به تولید روزانه حدود ۳۲۰ تن زباله خانگی در شهر یزد که باعث آلایندگی و همچنین شیرابه‌های مخرب می‌شود، راه اندازی این کارخانه راهی است برای جلوگیری از تخریب محیط زیست، و استفاده از کود کمپوست تولیدی باعث می‌شود تا کشاورزان از کود‌های شیمیایی کمتر استفاده کنند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: یکی از مهم‌ترین فواید کود کمپوست در بخش کشاورزی، اثرات مثبتی است که در فیزیک خاک میگذارد و باعث اصلاح خاک‌های کشاورزی و همچنین افزایش مواد عالی خاک می‌شود ضمنا به راحتی برای درختان و گیاهان قابل جذب است.

نیکونژاد در پایان گفت: امید است با راه اندازی کارخانه کمپوست در ابتدای سال آینده بتوان کمک شایانی به حفظ محیط زیست کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان  یزد  یزد