بیمه در قبال بازیافت؛ طرح عیدانه سازمان پسماند اصفهان

یکشنبه 28 اسفند 1401 ساعت 10:34

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه طرح بیمه در قبال دریافت انواع پسماندها در نظر گرفته شده است، گفت: پوشش بیمه‌ای به دسته‌های کلی شامل حوادث فردی، گردشگری، آتش‌سوزی، سرقت و ترکیدگی لوله تقسیم می‌شود.

پسماند ایران : غلامرضا ساکتی اظهار کرد: هر ساله در ایام پایانی سال، با افزایش میزان پسماند جمع‌آوری شده در شهر اصفهان مواجه هستیم که نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و اصولی است تا بتوانیم خدمات مناسبی را به شهروندان ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه برای ایام پایانی سال، ساعت فعالیت ایستگاه‌های بازیافت اصفهان افزایش یافته و این ایستگاه‌ها تا ساعت ۲۱ فعال است، افزود: روز گذشته _جمعه بیست‌وششم اسفند_ شهروندان حدود ۷۰ تن پسماند قابل بازیافت به این ایستگاه‌های تحویل دادند که به مرکز پردازش پسماند منتقل شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: ناوگان جمع‌آوری اقلام بازیافتی از در منازل در بعضی از نواحی که ظرفیت افزایش تناژ بار داشت، افزایش یافت و ساعت جمع‌آوری نیز سعی شد در بعدازظهر نیز ادامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: طرح بیمه در قبال دریافت انواع پسماندها شامل اقلام بازیافتی، خشکاله پوست میوه و تفاله چای یا قهوه که شهروندان می‌توانند به ایستگاه‌های بازیافت تحویل می‌دهند، در نظر گرفته می‌شود.

ساکتی تاکید کرد: پوشش بیمه‌ای از دسته‌های کلی شامل حوادث فردی، گردشگری پنج‌روزه، آتش‌سوزی، سرقت و ترکیدگی لوله با پوشش یک‌ماهه و آتش‌سوزی با پوشش یک‌ساله و بسته به تناژ بار تحویلی تا ۱.۴ میلیارد تومان پوشش بیمه‌ای تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: برای ایام پایانی سال، در ایستگاه‌های منتخب تحویل گل آپارتمانی و گل فصلی در قبال دریافت پسماند انجام می‌شود و در تمام ایستگاه‌ها نیز ورمی‌کمپوست تحویل می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان افزود: اگر شهروندان وسایل خانگی دست‌دوم و قابل استفاده دارند، می‌توانند برای تحویل به نیازمندان با سامانه ۱۳۷ تماس حاصل کنند تا به‌واسطه خیریه‌هایی که با این سازمان همکاری می‌کنند، پس از بازسازی، به دست آنها برسد.

وی گفت: خدمات‌رسانی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تا ساعات پایانی روز بیست‌ونهم اسفند انجام می‌شود و در ایام نوروز تنها اول فروردین ۱۴۰۲ تعطیل است و از دوم این ماه خدمت‌رسانی آغاز شده است.

ساکتی با بیان اینکه طرح بیمه سازمان پسماند تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت و شهروندان می‌توانند از آن استفاده کنند، اضافه کرد: برای اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام نیز می‌توانند کد ستاره ۶۶۶۵۵ ستاره ۰۳۱ مربع را شماره‌گیری کنند.

منبع خبر : ایمنا