ضرورت بهره گیری از شرکت‌های دانش بنیان جهت بازیافت و تفکیک زباله/ کودکان زباله گرد تهران قربانی مافیای میلیاردی پسماند می‌شوند

یکشنبه 06 فروردین 1402 ساعت 16:52

بیش از دو دهه‌ای می‌شود که موضوع پسماندها در پایتخت، به یک بحران تبدیل شده است و مافیای زباله نمی‌گذارند که این موضوع سروسامان بگیرد و بتوان از آن بهره برداری کرد.

پسماند ایران : عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت: کودکان زباله گرد تهران قربانی مافیای میلیاردی پسماند می‌شوند و هر از چندگاهی هم خبرهایی مبنی بر زباله‌های پایتخت و درگیری معتادان متجاهر و سوء استفاده از کودکان زباله گرد منتشر می‌شود که جلوه جالبی ندارد.
 
اقبال شاکری عضو مجمع نمایندگان استان تهران در گفتگو با تهران پرس با اشاره به اینکه موضوع پسماندهای پایتخت یکی از معضلات این کلانشهر محسوب می‌شود، گفت: بیش از دو دهه‌ای می‌شود که موضوع پسماندها در پایتخت، به یک بحران تبدیل شده است و مافیای زباله نمی‌گذارند که این موضوع سروسامان بگیرد و بتوان از آن بهره برداری کرد.

وی افزود: زباله سوزی در کشورهای خشک همچون ایران جوابگو نیست و این کار برای کشورهای با شرایط جوی مرطوب جوابگوست  و این روش برای محیط زیست کشورمان مخرب است و برای این کار باید از شرکت‌های دانش بنیان بهره گرفت تا بتوانند با تفکیک زباله از مبدا تا بازیافت و تبدیل به پسماند، بیشترین بهره برداری از زباله‌ها را رقم بزنند.

شاکری در پایان خاطر نشان کرد: کودکان زباله گرد تهران قربانی مافیای میلیاردی پسماند می‌شوند و هر از چندگاهی هم خبرهایی مبنی بر زباله‌های پایتخت و درگیری معتادان متجاهر و سوء استفاده از کودکان زباله گرد منتشر می‌شود که جلوه جالبی ندارد و باید مسئله مافیای زباله گردی کودکان و معتادان متجاهر حل و فصل شود.