اجرای پروژه پیرولیز در مرحله خروجی نتایج قرار دارد

شنبه 26 فروردین 1402 ساعت 12:35

این طرح به صورت پایلوت نیمه‌صنعتی با ظرفیت ۱۰ تن در روز، پس از دریافت نتایج نهایی و ارتقای راندمان پروژه ۱۰۰ تن اجرا خواهد شد.

پسماند ایران : مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه اجرای پروژه پیرولیز در مرحله خروجی نتایج قرار دارد، گفت: خروجی مواد حاصل از فرایند پیرولیز، سوخت مایع است که با صادر کردن آن توسط پیمانکار، حداکثر بهره‌وری اقتصادی حاصل خواهد شد.
غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اجرای فرایند پیرولیز در سازمان مدیریت پسماند اصفهان اظهار کرد: پیرولیز شبیه پالایشگاه کوچکی است که مواد پلیمری و پایه کربنی در آن مورد تجزیه حرارتی قرار می‌گیرد و به مواد هیدروکربنی تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار بخش خصوصی به‌طور کامل برای اجرای این طرح مصمم است و سازمان پسماند شهرداری اصفهان نیز زیرساخت‌ها از جمله سوله، مواد و خوراک را تهیه می‌کند، افزود: این طرح به صورت پایلوت نیمه‌صنعتی با ظرفیت ۱۰ تن در روز، پس از دریافت نتایج نهایی و ارتقای راندمان پروژه ۱۰۰ تن اجرا خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه اجرای پیرولیز در مرحله خروجی نتایج قرار دارد، تصریح کرد: خروجی مواد حاصل از فرایند پیرولیز، سوخت مایع است که با صادر کردن آن توسط پیمانکار، حداکثر بهره‌وری اقتصادی حاصل خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ادامه داد: سکوی انتقال پسماند در میدان جوان واقع در منطقه ۱۴ شهرداری این کلان‌شهر با روش‌های جدید و اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در حال اجرا است که امیدواریم در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ واحد غیرمجاز برای جمع‌آوری پسماند خشک در سطح شهر اصفهان وجود دارد، تاکید کرد: این محل‌های غیرمجاز باید ساماندهی، هدفمند و در شهرک بازیافت متمرکز شود و در نهایت صنایع تبدیلی نیز در کنار آن قرار گیرد.