برگزاری کارگروه مدیریت پسماند بخش کبگیان در دفتر بخشدار

پنجشنبه 07 اردیبهشت 1402 ساعت 09:42
برگزاری کارگروه مدیریت پسماند بخش کبگیان در دفتر بخشدار

اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند بخش کبگیان با حضور بخشدار کبگیان و اعضای کارگروه مدیریت پسماند در بخشداری کبگیان برگزار شد.

اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند بخش کبگیان با حضور بخشدار کبگیان و اعضای کارگروه مدیریت پسماند در بخشداری کبگیان برگزار شد.
به گزارش پسماند ایران به نقل از روابط عمومی بخشداری کبگیان از چیتاب، اولین جلسه سال جدید کارگروه مدیریت پسماند بخش کبگیان امروز چهارشنبه ۶اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با حضور بخشدار کبگیان و اعضای کارگروه مدیریت پسماند (تعدادی از دهیاران وشوراهای اسلامی روستاها، پارسا مسئول بهداشت دهستان کبگیان) در دفتر بخشدار برگزار شد.
ابوطاب محسنی فر بخشدار کبگیان در این جلسه با اشاره به مشکلات موجود در روند جمع آوری، انتقال و دفن اصولی زباله گفت: اجرای کامل طرح جامع مدیریت پسماند می تواند بعنوان راه حل اساسی برای حل مشکلات پسماند منطقه کبگیان باشد.
وی با اشاره به اهمیت دفن اصولی پسماند، افزود: نظافت شَـریان حیاتی طبیعت است، فلذا رعایت استانداردهای زیست محیطی و بهداشتی در مدیریت پسماند، آینده نگری در مکان یابی محل مناسب و بهره گیری از روش های نوین برای دفع پسماند ضروری است.
بخشدار کبگیان موضوع زباله های رها شده در مسیر مواصلاتی روستاهای متعدد بخش را از حضور انبوه گردشگران در بخش برشمرد و گفت: علیرغم تلاش دهیاران محترم در جمع آوری زباله، اما کبگیان بعلت موقعیت خاص جغرافیایی و برخورداری از پتانسیل بالای گردشگر پذیر بودن از این قاعده مستثنی نیست فلذا بزرگواران خاصه روستاهای مسیر جاده های پرتردد میتوانند چند روزی یکبار با بازنگری مسیرهای موصوف یدک کش طبیعت پاک باشند.
سَجّـادِ پارسا مسئول بهداشت دهستان کبگیان در بخش هم ضمن تشکر ازهمراهی دهیاران مَـدعُو در جلسه و تلاش آنان در تجمیع و امحاء زباله موجود در سطح روستاهای خود نیز گفت: نظارت بر سلامت آب آشامیدنی، ایمنی وبهداشت مواد غذایی، و نظارت بر حسن اجرای قانون مدیریت پسماندها و بهداشت محیط از اهم فعالیت های کارشناس بهداشت محیط بخش می باشد که اگر هرکسی در حیطه محوله اش انجام وظیفه کند قطعاََ مشکلی نخواهیم داشت.
وی با اذعان به نقش دهیاران در بهبود وضع زیست محیطی روستا و حفظ بهداشت محیط روستاها خاطرنشان کرد: با توجه به شرح وظایف دهیاری ها در زمینه ساماندهی وضعیت بهداشت محیط و زیست محیطی روستا به استناد ماده ۱۰ فصل دوم قوانین و مقررات دهیاریها مکلفند با استفاده از امکانات و تجهیزات موجود و اختصاص یافته به این امور و همچنین با استفاده از ظرفیتهای محلی و تشریک مساعی اهالی روستا و با نظارت مراکز بهداشتی درمانی در این زمینه اقدام نمایند.
لازم به ذکر است در این جلسه بعد از اظهار نظر،بخشدار مسئول بهداشت،و همچنین دهیاران، شوراها، و اعلام نقطه نظرات کمبودات، مشکلات و طرحهای پیشنهادی، کلیات طرح اجرائی مدیریت پسماند بخش مشروط به اصلاحات لازم به تصویب رسید و بعداز ابلاغ به حاضرین به کارگروه شهرستانی نیز ارجاع شد.