رفع برخی کاستی‌های سایت نگهداری سگ‌ها در بندرعباس

شنبه 09 اردیبهشت 1402 ساعت 14:07
رفع برخی کاستی‌های سایت نگهداری سگ‌ها در بندرعباس

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس گفت: برخی کاستی های سایت نگهداری سگ های بی پناه بندرعباس رفع و اقدام به واکسیناسیون و ایجاد سایبان شده است.

به گزارش پسماند ایران، حمید جمالی رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس امروز اظهار کرد: در دستورالعمل مدیریت کنترل جمعیت و ساماندهی سگهای بلاصاحب که از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ابلاغ شده است، چندین ارگان در عمل به این دستورالعمل، موظف هستند که یکی از آنها شهرداری است.

وی افزود: با توجه به اینکه قبلا کاستی هایی در محل نگهداری وجود داشت، نسبت به رفع آنها تلاش کردیم.

وی در بیان اقدامات انجام شده، مطرح کرد: طراحی و ساخت آبخوری برای سگ های بی پناه، ساخت دو عدد سایبان در محوطه نگهداری، ساخت دیوار جداکننده و نصب سه عدد درب جهت تفکیک سگ های نر و ماده، تجهیز کانکس جهت عقیم سازی، بتن ریزی کف سوله به منظور عمل ریکاوری سگهای تحت درمان(عقیم شده)، برق رسانی به سوله ریکاوری، سم پاشی محوطه نگهداری به صورت دوره ای، تلقیح واکسن و نصب تابلو ورودی محل نگهداری تاکنون انجام شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه گروه های حامیان حیوانات در کنار شهرداری مشغول به فعالیت و رسیدگی به سگ های بی پناه هستند، افزود: از دی ماه سال گذشته تاکنون تعداد ۵۰ قلاده سگ عقیم سازی، واکسیناسیون و پلاک گذاری شده اند و در قسمتی جدا از دیگر سگ ها نگهداری می شوند و طبق دستورالعمل باید پس از عقیم سازی و واکسیناسیون در محلی که منابع طبیعی و محیط زیست باید مشخص کنند رهاسازی شوند، که پیگیر آن هستیم.

حمید جمالی در بحث غذارسانی به سگ ها، خاطرنشان کرد: بخشی از غذارسانی با یاری حامیان حیوانات و بخشی دیگر نیز توسط سازمان مدیریت پسماند تهیه و با توجه به تعداد بالای سگ ها در هفته چند بار غذارسانی انجام می شود.

منبع : خبرگزاری فارس از بندرعباس