طراحی نرم افزار پاکبان توزین

چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402 ساعت 12:11
طراحی نرم افزار پاکبان توزین

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک از طراحی و راه اندازی نرم افزار پاکبان توزین با هدف شفافیت در کار خبر داد.

به گزارش پسماند ایران؛ فدوی گفت: این نرم افزار با همکاری حوزه فناوری اطلاعات و واحد حقوقی سازمان  مدیریت پسماند شهرداری اراک طراحی شده است.

او توزین خودکار و دقیق پسماند‌های ورودی به مرکز دفن از جمله پسماند‌های روستاها، کارخانجات و شهر اراک را وظیفه این نرم افزار عنوان کرد و افزود: با فعالیت این برنامه، دخالت‌ و خطای نیروی انسانی در توزین پسماند‌ جلوگیری می شود.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: به کمک این نرم افزار صورت وضعیت افرادی که پسماند را تا مرکز دفن حمل می‌کنند شفاف و دقیق خواهد شد.

این برنامه به صورت خودکار و با خوانش پلاک خودرو‌های حمل پسماند به محض ورود به روی سکو، توزین را انجام می‌دهد.

معمولا بین سازمان مدیریت پسماند و دهیاری‌ها در زمینه وزن پسماند اختلاف نظر وجود داشت و این موضوع سبب شده مطالبات این سازمان به صورت کامل از سوی دهیاری‌ها پرداخت نشود، اما با فعالیت این نرم افزار از این پس تا زمانی که قرارداد مدیریت پسماند از سوی دهیاری‌ها با سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک منعقد نشود، کار توزین و دفن انجام نمی‌گیرد.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک با اشاره به اینکه مرکز دفن پسماند، فقط مختص زباله‌ها و پسماند‌های شهر اراک نیست افزود: این مرکز پسماند‌های ۲۴۰ روستا و ۱۴ شهر و مجتمع‌های بین راهی، مراکز خدماتی و کارخانجات را پوشش داده و مدیریت می‌کند.

منبع : خبرگزاری صداوسیما