عقد قرارداد بهره‌برداری از واحد تصفیه شیرابه با یک شرکت دانش‌بنیان

پنجشنبه 21 اردیبهشت 1402 ساعت 11:01
عقد قرارداد بهره‌برداری از واحد تصفیه شیرابه با یک شرکت دانش‌بنیان

مقرر شده است سیستم مدنظر تا پایان نیمه اول سال جاری به بهره برداری برسد

به گزارش پسماند ایران؛ غلامرضا ساکتی با اشاره به  عقد قرارداد بهره‌برداری از واحد تصفیه شیرابه با یک شرکت دانش‌بنیان، گفت: شیرابه زباله، مایعی بسیار آلاینده است که به دلیل بالابودن درصد رطوبت زباله‌های شهری، تولید می‌شود و عدم مدیریت صحیح آن می‌تواند خطرات بهداشتی و زیست‌محیطی متعددی را به همراه داشته باشد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با تأکید بر اینکه بار آلایندگی بسیار بالای شیرابه، مدیریت آن را پیچیده‌تر کرده است، ادامه داد: مدیریت صحیح و اصولی این مایع آلاینده همواره از چالش‌ها بوده است. چنانچه سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در راستای انجام رسالت زیست‌محیطی خود و پس از بهره‌برداری از کانال‌های انتقال و لاگون های تبخیری و به عنوان گام تکمیلی، تصفیه شیرابه را با استفاده از فناوری‌های نوین در دستور کار خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: در همین راستا، پس از انتشار فراخوان شناسایی شرکت‌های توانمند در این زمینه و انجام مذاکرات متعدد، قرارداد احداث و بهره برداری از واحد تصفیه شیرابه به ظرفیت روزانه 20 متر مکعب با یک شرکت دانش‌بنیان منعقد شده است.

ساکتی با اعلام اینکه مقرر شده است سیستم مدنظر تا پایان نیمه اول سال جاری به بهره برداری برسد، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، علاوه بر جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست، آب‌های زیر زمینی و خاک، پساب خروجی دارای تأییدیه اداره محیط‌زیست شده و در مصارف مجاز استفاده خواهد شد.