شهردار کاشان:بوستان‌های کاشان میزبان جشنواره «شهر خوب، شهروند خوب» می‌شود

چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402 ساعت 10:36

این حرکت فرهنگی و اجتماعی از ۲۸ اردیبهشت ماه آغاز شده و تا ۲۱ تیرماه ادامه می‌یابد.

شهردار کاشان از برگزاری جشنواره«شهر خوب، شهروند خوب» به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در بوستان‎های سطح شهر خبر داد و گفت: این جشنواره به منظور آگاه‌سازی شهروندان به ویژه کودکان، ارتقای سواد زیست محیطی آن‌ها و تحویل مدیریت شده پسماند‌ها اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حسن بخشنده با بیان اینکه مهمترین بخش در مدیریت پسماندهای شهری به تفکیک و بازیافت زباله‌ها مربوط می‌شود، این امر را در گرو مشارکت اجتماعی مردم عنوان کرد و اظهار داشت:« شهر خوب، شهروند خوب» اقدامی است که در قالب جشنواره‌ای شاد و مفرح، مباحث آموزشی مرتبط با بازیافت همراه با برنامه‌های متنوع در آن ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره طی ۱۰ هفته در ۱۰ بوستان شهر برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: این حرکت فرهنگی و اجتماعی از ۲۸ اردیبهشت ماه آغاز شده و تا ۲۱ تیرماه ادامه می‌یابد.

 
شهردار کاشان، نخستین اجرای این جشنواره در روز پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه را یادآور شد و افزود: نوبت نخست جشنواره فرداشب از ساعت ۲۱ در پارک آیت الله مدنی آغاز شده و دارای بخش‌های متنوع هنری، تبیینی و ترویجی است که به شهروندان کمک می‌کند تا شناخت شفاف و درستی از نقش خود در جامعه را پیرامون پسماند و بازیافت کسب کنند.

بخشنده با تأکید بر  رویکرد مدیریت آموزش شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در خصوص تغییر نگرش و بهبود رفتارهای شهروندان در زمینه مدیریت پسماند و تفکیک و تحویل اصولی افزود: مدیریت شهری کاشان در قالب سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در تلاش است با اجرای برنامه‌های متنوع و جذاب در قالب جشنواره در بوستان‌های مناطق مختلف شهر، آگاهی و مشارکت شهروندان را در زمینه مدیریت پسماند افزایش دهند.