راه‌اندازی ۲۰ ایستگاه جمع آوری پسماند خشک در سطح شهر چابهار

شنبه 30 اردیبهشت 1402 ساعت 09:00

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های چابهار و کنارک از راه‌اندازی ۲۰ ایستگاه در سطح شهر چابهار به منظور جمع آوری پسماند خشک خبر داد.

پسماند ایران، منصور رئیسی   اظهارداشت: راه‌اندازی ایستگاه‌های جمع آوری پسماند خشک در سطح شهر چابهار با مشارکت بخش خصوصی هست و هدف از اجرای این طرح تفکیک زباله و آموزش‌های لازم به شهروندان به منظور جداسازی زباله‌های تر از خشک است.

وی بیان کرد: با استقرار ایستگاه‌های جمع آوری پسماند خشک در سطح شهر چابهار، شهروندان می‌توانند زباله‌های خشک را به ایستگاه‌های مذکور تحویل داده و در قبال آن وجه نقد یا ملزومات مصرفی از متصدیان ایستگاه تحویل بگیرند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های چابهار و کنارک گفت: این ایستگاه‌ها در مکان‌های پرتردد جانمایی شده و عملیات نصب و تجهیز آنها با مشارکت بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: پس‌از راه‌اندازی ایستگاه‌های مذکور، عملیات ساماندهی کارگاه‌های غیرمجاز جمع آوری پسماند خشک و همچنین ساماندهی زباله ‌ردها صورت خواهد گرفت.

رئیسی افزود: هدف از این کار تشویق همشهریان به اجرای طرح تفیک از مبدا زباله و مشارکت همه آحاد جامعه در مدیریت پسماندهای عادی است.