تفکیک زباله از مبدأ در ۸۰۰ دهیاری گیلان

شنبه 30 اردیبهشت 1402 ساعت 11:25
تفکیک زباله از مبدأ در ۸۰۰ دهیاری گیلان

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری گیلان از اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در ۸۰۰ دهیاری استان خبر داد.

پسماند ایران : یاور پیراعلایی، مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری گیلان با اشاره به فعالیت یک هزار و ۸۶۴ دهیاری در استان گفت: حدود ۸۰۰ دهیاری گیلان طرح تفکیک زباله از مبدأ را انجام می‌دهند.

او افزود: طی سال گذشته و نیز ابتدای امسال دوره‌های آموزشی تفکیک زباله از مبدأ برای دهیاری‌های سراسر استان گیلان برگزار شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری گیلان تصریح کرد: تفکیک زباله از مبدأ در مدیریت پسماند در روستا‌ها نقش مهمی دارد از این‌رو ماهانه مکاتبات ویژه‌ای با فرمانداران شهرستان‌ها با تأکید بر نظارت بخشداران و حضور دهیاران انجام می‌گیرد.

به گفته پیراعلایی، دهیاران موظفند تا موضوعات آموزشی - فرهنگی در ارتباط با تفکیک زباله از مبدأ را با چاپ بنر و فعالیت‌های تبلیغاتی به روستانشینان منتقل کنند.

او افزود: با دهیاران سهل‌انگار در مدیریت پسماند و در صورت کوتاهی در اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ برخورد‌های قضایی و انضباطی می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری گیلان به اهمیت موضوع تفکیک زباله از مبدأ اشاره و تصریح کرد: زباله خشک و‌ تر باید جداسازی و این اقدام باید از روستاها، شهر‌ها و منازل آغاز شود.

منبع: ایرنا