مدیریت پسماند در شهر قزوین هوشمند شود

دوشنبه 01 خرداد 1402 ساعت 09:07
مدیریت پسماند در شهر قزوین هوشمند شود

نایب‌رئیس شورای شهر قزوین گفت: با توجه به میزان وسعت کار در حوزه مدیریت پسماند شهر قزوین ضرورت دارد تا هوشمندسازی در این حوزه بیش از گذشته پیگیری و اجرا شود.

به گزارش پسماند ایران،‌ یازدهمین جلسه علنی شورای شهر قزوین در سال جاری امشب به ریاست علی فرمانی و با حضور اعضا، نماینده شهردار قزوین و با هدف بررسی اقدامات سازمان مدیریت پسماند در حوزه‌های  رفت و روب شهری، شست‌وشوی مخازن و انهار شهری بر لزوم ساماندهی و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و همچنین بررسی برنامه‌های مدیریت شهری قزوین در دهه کرامت و روز مقاومت و پایداری در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

لزوم نظارت مستمر بر رفت‌ و روب شهری

رئیس کمیسیون خدمات شهری و شورایای شورای شهر قزوین در ابتدای این جلسه ضمن بیان دغدغه ها و مطالبات شهروندان در خصوص رفت و روب شهری و شستشوی انهار و مخازن اظهار داشت: سازمان مدیریت پسماند باید به طور مستمر بر روند رفت و روب شهری و شستشوی مخازن و انهار شهر نظارت های دقیق داشته باشد تارضایت مندی شهروندان را شاهد باشیم.

وی همچنین بر لزوم توجه به ساماندهی و جمع آوری سگهای ولگرد تاکید کرد و افزود: وجود این سگها چهره شهر را زشت و خراب می کند و از سوی دیگر باعث رعب و وحشت میان شهروندان می شود لذا ضرورت دارد تا در این خصوص تصمیم و تدبیر ویژه ای اتخاذ شود.

مدیریت پسماند در شهر قزوین هوشمندسازی شود

در ادامه محسن حق شناس نائب رییس شورای اسلامی شهر قزوین در این جلسه خواستار توجه به هوشمندسازی در حوزه پسماند شد و گفت: با توجه به میزان وسعت کار در حوزه پسماند و رفت و روب شهری ضرورت دارد تا هوشمند سازی در این حوزه بیش از گذشته پیگیری و اجرا شود. 

وی همچنین بر لزوم تخصیص اعتبار ردیف خرید ماشین آلات مکانیزه زباله تاکید کرد و خواستار تخصیص سریع‌تر این اعتبارات از سوی مدیریت برنامه و بودجه شهرداری قزوین و همکاری شهردار در این خصوص شد.

زمان شست‌وشوی مخازن زباله 40 درصد کاهش می‌یابد

در ادامه جلسه صباغ مدیر اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در سخنانی با بیان اینکه در سطح شهر قزوین و نواحی منفصل شهری 4 هزار و 500 مخزن زباله وجود دارد گفت: در حال حاضر هفته ای یکبار مخازن پسماند در شهر قزوین و نواحی منفصل شهری شستشو می شوند و در مناطقی مانند بازار قزوین و خیابان شهدا و میادین میوه و تره بار مخازن پسماند به صورت روزانه شستشو و گندزدایی می شوند.

به گفته صباغ از نیمه خردادماه کار مخزن شستشوی در شیفت روز هم فعال خواهد شد و با این اقدام شستشوی مخازن 40 درصد کاهش خواهد یافت و از 7 روز به 4 روز خواهد رسید.

وی همچنین در ادامه سخنانش به موضوع شستشوی انهار در شهر قزوین پرداخت و گفت: به دلیل شیب بندی نامناسب و عدم کف سازی و هدایت فاضلاب مغازه ها به داخل انهار در خیابان‌های مولوی ،سلامگاه و خیابان شهید منتظری و سایر خیابانهای شهر  شاهد بوی تعفن هستیم که با رهاسازی آب در انهار این مشکل به صورت موقت بر طرف می شود.

صباغ همچنین به طرح هوشمند سازی رفت روب شهری اشاره نمود و گفت : با توجه به اینکه مساحت رفت و روب شهری در قزوین مساحت زیادی را در بر می گیرد ،به هر حال نارضایتی هایی را در محلات شاهد خواهیم بود اما طرح هوشمند سازی را در این حوزه در دستور کار داریم. بر این اساس میزان کارکرد پاکبان در رفت و روب شهری به صورت دقیق برآورد خواهد شد.

در ادامه توضیحاتی شامل اقدامات شهرداری قزوین پیرامون نحوه زنده گیری و عقیم سازی و رهاسازی سگهای ولگرد و همچنین آموزش و فرهنگسازی میان جوامع و چالشهای موجود دراین مسیر از سوی کارشناسان مربوطه ارائه شد.

در پایان این بخش از جلسه اعضای شورای شهر قزوین هم در این جلسه با توجه به مطالبات شهروندان در زمینه رفت و روب و ساماندهی سگهای ولگرد خواستار توجه به این موضوعات شدند  و بر لزوم توجه به هوشمند سازی در جوزه رفت و روب تاکید کردند.