دانش‌آموزان منطقه ۸ تحت پوشش آموزش بازیافت قرار گرفتند

چهارشنبه 03 خرداد 1402 ساعت 12:21
دانش‌آموزان منطقه ۸ تحت پوشش آموزش بازیافت قرار گرفتند

در آستانه پایان سال تحصیلی، آموزش پسماند با محوریت مدیریت پسماند، معرفی غرف، روش‌های کاهش شیرابه، معرفی پسماند ویژه و خطرناک برای ۳۵۰۰ دانش‌آموز به پایان رسید.

به گزارش پسماند ایران؛ فاطمه تنهایی شهردار منطقه با اعلام این آموزش‌ها در ۲۲  مدرسه گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، بیش از  ۳۵۰۰ دانش آموز در قالب کلاس‌های آموزشی چهره به چهره با مفاهیم شناخت پسماند‌های خشک و تر، ارزش کاغذ و مخاطرات مواد پلاستیکی در طبیعت، آموزش انواع پسماند‌ها از جمله شیشه، فلز و ... و لزوم جدا سازی آن‌ها از پسماندهای‌تر آشنا شدند.

شهردار منطقه۸ با اشاره به اینکه هر هفته به طور متوسط ۳۰ کیلوگرم پسماند تفکیک شده از مدارس و ۱۰۰ تا ۱۲۰ کیلو از مدرسه دخترانه تقوی به دلیل استقرار کلبه بازیافت در این مدرسه جمع آوری می‌شود، افزود: در این طرح مهد‌ها و مراکز آموزشی ازجمله گروه‌های هدف هستند که ارائه آموزش‌های مرتبط با پسماند به این قشر، زمینه‌ساز فرهنگسازی در بین خانواده‌ها خواهد شد.

تنهایی هدف از انتخاب دانش آموزان برای آموزش تفکیک پسماند، استفاده از ظرفیت‌های یادگیری دانش آموزان و اثرگذاری آن‌ها بر روی والدین دانست و افزود: این اقدام شهرداری در راستای نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست است.

گفتنی است دانش‌آموزان در سال تحصیلی گذشته و اجرای این طر ح، علاوه بر تحویل باکس پسماند خطرناک به دفتر معاونت خدمات شهری جهت جمع‌آوری باطری و پسماند‌های خطرناک از  طرح هفتگی (کلبه بازیافت)، جمع آوری پسماندخشک و آموزش به زبانه کودکانه مقطع پیش دبستانی با روش بازی و سرگرمی و ارائه جوایز توسط کارشناسان اجرایی مدیریت پسماند منطقه ۸ بهره‌مند شدند.

منبع خبر : تهران پرس