نشستی برای آموزش مدیریت پسماند به دانش آموزان گیلانی

چهارشنبه 03 خرداد 1402 ساعت 18:27

راهکار‌های ترویج مدیریت پسماند در مدارس گیلان امروز با حضور نمایندگان آموزش و پرورش و شهرداری‌های گیلان در رشت بررسی شد.

به گزارش پسماند ایران؛ معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان در نشستی که صبح امروز در سالن اجتماعات پژوهشکده معلم اداره کل آموزش و پرورش گیلان در رشت برگزار شد، گفت: این نشست به دلیل اهمیت آموزش تفکیک زباله و کنترل پسماند در مدارس با حضور نمایندگان آموزش و پرورش و شهرداری‌های گیلان برگزار شد تا با فرهنگسازی از طریق معلمان به دانش آموزان، به والدین هم انتقال داده شود.

امیر سراجی با اشاره به تلاش‌های موفق برخی از آموزش و پرورش‌های شهر‌های گیلان در زمینه تفکیک زباله از مبدا، از برخی شهرداری‌ها گلایه کرد و گفت: در صورت همکاری نکردن شهرداری‌ها برای فراهم کردن زیر ساخت و جمع آوری زباله قطعا اتفاقی نمی‌افتد و نمایندگان آموزش و پرورش ما در شهر‌هایی که شهرداری‌ها همکاری کردند، موفق بودند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های تابعه استانداری گیلان هم در این نشست با اشاره به اینکه سرانه تولید زباله در استان ۲ برابر استاندارد جهانیست گفت: در مرحله نخست باید تولید زباله در استان کاهش بیابد و در مرحله دوم تفکیک زباله انجام شود.

صدراله فرخی میکال با اشاره به اینکه مدارس به عنوان پایه اصلی در فرهنگسازی، افزود: نشست امروز، مربوط با رابطین سلامت آموزش و پرورش گیلان و نمایندگان ۵۴ شهرداری استان در زمینه نحوه‌ی فرهنگ سازی کاهش تولید زباله و تفکک از مبدا در مدارس و بین دانش آموزان بود.

در پایان این همایش، برخی رابطان سلامت آموزش و پرورش گیلان و شهرداری‌های استان نکته و نظرات خود را بیان کردند.

منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان