آموزش مفاهیم بازیافت به ۵۰ هزار دانش‌آموز مشهدی

یکشنبه 07 خرداد 1402 ساعت 22:32
آموزش مفاهیم بازیافت به ۵۰ هزار دانش‌آموز مشهدی

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: طی سال تحصیلی جاری به بیش از ۵۰ هزار دانش‌آموز در زمینه بازیافت و پسماند آموزش داده شد.

به گزارش پسماند ایران و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مسعود رضوی اظهار کرد: با توجه به تأثیرگذاری دانش‌آموزان در سطح خانواده و جامعه و اهمیت موضوع زباله و پسماند، این سازمان در طی سال تحصیلی از طریق روش‌های مختلف اقدام به آموزش دانش آموزان در خصوص مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا می‌کند که در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ بیش از ۵۰ هزار دانش‌آموز در این زمینه آموزش دیده‌اند.

وی افزود: گروه‌های آموزشی سازمان با مراجعه به مدارس، مهدهای کودک، فرهنگسراها و پارک‌ها از طریق آموزش‌های سمعی و بصری و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی از قبیل نمایش، بازی و مسابقه به دانش آموزان آموزش می‌دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند درباره سرفصل‌های آموزشی به مواردی از قبیل کاهش تولید پسماند، تفکیک زباله از مبدا، طرح بازیافت آنلاین، جلوگیری از تولید شیرابه، استفاده مجدد از لوازم، کاهش مصرف پلاستیک‌ها، خطرات پسماندهای الکترونیکی و بیمارستانی اشاره کرد.

رضوی تصریح کرد: زباله و پسماند یکی از معضلات امروزه جوامع بشری و به ویژه کشورهای در حال توسعه است که علاوه بر تحمیل هزینه‌های هنگفت جمع‌آوری، ذخیره، انتقال و دفن و دفع آن به محیط زیست آسیب‌های جبران ناپذیری را وارد می‌کند، زیرا به دلیل تفکیک نکردن آن زباله‌هایی در طبیعت رها می‌شوند که ماندگاری بسیار زیادی در طبیعت دارند.

عکس تزیینی است