روزانه ٢۴٠ تن زباله خشک توسط شهروندان مشهدی تفکیک می‌شود

شنبه 13 خرداد 1402 ساعت 19:56

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: روزانه حدود ۵۰۰ تن زباله خشک در شهر مشهد تولید که ۲۴۰ تن از این میزان توسط شهروندان تفکیک و از طریق مبادی مختلف جمع‌آوری می‌شود.

پسماند ایران : سید ابراهیم علیزاده روز شنبه در همایش آموزشی کارکنان مدیریت پسماند شهرداری مشهد افزود: این زباله ها از طریق مبادی مختلف جمع‌آوری و به بزرگترین مجتمع صنعتی بازیافت مواد و انرژی کشور واقع در جاده قدیم مشهد- نیشابور انتقال می‌یابد تا در کارخانجات مختلف بازیافت از قبیل لاستیک، پلاستیک، کاغذ، ضایعات الکترونیک و غیره مجدد به چرخه تولید و مصرف بازگردد.

وی اضافه کرد: سرانه شهروندان مشهدی در امر تفکیک زباله از مبدا و سامانه‌های جمع آوری هوشمند پسماندهای بازیافتی نسبت به سایر شهرهای کشور بیشتر است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در شهر مشهد روزانه حدود ٢ هزار تن پسماند خانگی تولید می‌شود که شهرداری وظیفه جمع آوری، انتقال، ذخیره‌سازی، پردازش و دفع و دفن آن را به عهده دارد.

علیزاده گفت: این موضوع هزینه‌های بسیاری را به شهر و شهرداری تحمیل می‌کند که شهروندان با تفکیک این زباله‌ها کمک شایانی به اقتصاد و محیط زیست می‌کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد نیز اظهار کرد: روزانه در شهر مشهد ١۶ هزار تن پسماندهای عمرانی تولید می‌شود که این سازمان با نظارت بر ناوگان بخش خصوصی این میزان پسماند عمرانی را مدیریت می کند.
مسعود رضوی افزود: بخش زیادی از ماشین آلات تخصصی خدمات شهری شهر مشهد در سازمان مدیریت پسماند قرار دارد که با بکارگیری حدود ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات مختلف تخصصی در گروه های عمرانی، فضای سبز، رفت‌ و روب و پسماند به امر خدمات‌رسانی مطلوب در شهر کمک می‌کند.

روزان ۲ هزار تن پسماند شهروندان در مشهد تولیدی می شود.
باشگاه خبرنگاران جوان  خراسان رضوی  مشهد