معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خبر داد: طرح کاغذهای ماندگار در جهت تامین مدارس اصفهان به کار گرفته می‌شود

پنجشنبه 18 خرداد 1402 ساعت 12:29
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خبر داد: طرح کاغذهای ماندگار در جهت تامین مدارس اصفهان به کار گرفته می‌شود

برداشتن گام‌های عملی در جهت اجرایی‌شدن شعار سال ۱۴۰۲ و جلوگیری از اتلاف سرمایه ملی و کاهش مصرف انرژی و ذخیره آن، از دیگر اهداف ابلاغ شیوه‌نامه کاغذهای ماندگار به استان‌ها است.

پسماند ایران : معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد: اجرای طرح کاغذهای ماندگار، اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با همکاری  سازمان بازیافت شهرداری‌های استان، نسبت به جمع آوری موارد  تجمیع شده از مدارس اقدام و تجهیزات موردنیاز کارگاه‌های رایانه و کار و فناوری و فرهنگ و هنر  مدارس را تأمین می‌نماید.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، سید احمدرضا بنی لوحی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، در گفت و گو با روابط عمومی و در خصوص طرح کاغذهای ماندگار، اظهار داشت: با استناد به هدف عملیاتی اول از فصل هفتم سند تحول بنیادین با عنوان پرورش‌یافتگانی که با درک مفاهیم اقتصادی در چارچوب نظام معیار اسلامی و از طریق کار و تلاش و روحیه انقلابی و جهادی، کارآفرینی، قناعت و انضباط مالی، مصرف بهینه و دوری از اسراف و تبذیر و با رعایت وجدان، عدالت و انصاف در روابط با دیگران در فعالیت‌های اقتصادی در مقیاس خانوادگی، ملی و جهانی مشارکت می‌نمایند، طرح کاغذهای ماندگار تدوین شد.

وی با اشاره به راهبرد ۵ از راهبردهای کلان فصل ششم هدف‌های کلان (۳،۲، ۵ و ۷)افزود: برداشتن گام‌های عملی در جهت اجرایی‌شدن شعار سال ۱۴۰۲ و جلوگیری از اتلاف سرمایه ملی و کاهش مصرف انرژی و ذخیره آن، از دیگر اهداف ابلاغ شیوه‌نامه کاغذهای ماندگار به استان‌ها است.

وی با بیان اینکه اداره کل آموزش و پرورش این استان در نظر دارد در ۲ مرحله طرح مذکور را اجرایی و عملیاتی سازد، ادامه داد: مرحله اول طرح کاغذهای ماندگار، کتب درسی، دفاتر، جزوات، مجلات و... بلااستفاده‌ی دانش‌آموزان مدارس ابتدایی و دوره اول متوسطه در خرداد و تیرماه سال جاری و هنگام تحویل کارنامه نوبت دوم، از دانش‌آموزان دریافت می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: در مرحله دوم اجرای طرح کاغذهای ماندگار، اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با همکاری سازمان بازیافت شهرداری‌های استان، نسبت به جمع‌آوری موارد تجمیع شده از مدارس اقدام و تجهیزات موردنیاز کارگاه‌های رایانه، کار و فناوری و فرهنگ و هنر مدارس را تأمین می‌نماید.