برگزاری جلسه بازبینی تفاهم نامه همکاری میان سازمان مدیریت پسماند و کوی دانشگاه تهران

پنجشنبه 31 تیر 1395 ساعت 10:49
 برگزاری جلسه بازبینی تفاهم نامه همکاری میان سازمان مدیریت پسماند و کوی دانشگاه تهران
ساخت کاردستی از مواد دور ریختنی و بازارچه‌های فروش این اجناس  علاوه بر اشتغال‌زایی، می توان درآمد حاصل از فروش این صنایع دستی را برای امور خیریه نیز هزینه کرد.

 

به گزارش پسماند ایران نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مدیریت پسماند، شرایط تمدید اعتبار و ارتقای تفاهم نامه همکاری میان کوی دانشگاه تهران و سازمان مدیریت پسماند که سال گذشته میان طرفین به امضا رسیده بود؛ طی جلسه‌ای با حضور دکتر جعفری مدیرعامل، جمعی از معاونان و مدیران سازمان و مهندس سودمند معاون فرهنگی اداره کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران، مهندس رجبی معاون امور مالی و اداری این اداره مورد بررسی قرار گرفت.
دکتر جعفری در این جلسه، در راستای بهبود کیفیت و افزایش میزان فعالیت‌های زیست محیطی در سطح دانشگاه‌ها خواستار انعقاد تفاهم‌نامه با محوریت آموزش و اطلاع‌رسانی در زمینه تفکیک پسماند تر و خشک، میان دانشگاه تهران و سازمان مدیریت پسماند شد.
وی در ادامه با اشاره به تاثیر مثبت برگزاری کارگاه‌های آموزشی ساخت کاردستی از مواد دور ریختنی و بازارچه‌های فروش این اجناس در ایجاد خوداشتغالی‌ دانشجویان، اظهار داشت: علاوه بر اشتغال‌زایی، می توان درآمد حاصل از فروش این صنایع دستی را برای امور خیریه نیز هزینه کرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند بر استفاده از ایده‌ها و ظرفیت‌های دانشجویی برای پیشبرد اهداف تفاهم‌نامه میان سازمان و کوی دانشگاه تاکید کرد و گفت: احداث آلاچیق‌ها و نشیمن‌گاه‌ها با استفاده از المان‌های بازیافتی، ایجاد خانه های بازیافت، اختصاص کانکس ویژه برگزاری جلسات هم‌اندیشی و کارگروه‌های مختلف، نقش بسزایی را در جلب توجه دانشجویان و مشارکت عمومی ایفا خواهد کرد.
وی در پایان، برگزاری اردوهای بازدیدی از مجتمع پردازش و دفع آرادکوه جهت آشنایی دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران با فعالیت‌های سازمان مدیریت پسماند از سوی این مجموعه را خواستار شد.