۵۲۰ میلیارد ریال برای جمع‌آوری زباله در قم هزینه شد

دوشنبه 04 مرداد 1395 ساعت 15:34
۵۲۰ میلیارد ریال برای جمع‌آوری زباله در قم هزینه شد
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از افزایش هزینه رفت و روب معابر و جمع‌آوری پسماند خبر داد و گفت: سال گذشته ۵۲۰ میلیارد ریال برای جمع‌آوری زباله در قم هزینه ‌شد.


به گزارش پسماند ایران به نقل از شهرداری قم، سیدعبدالله میرابراهیمی اظهار داشت: سالانه هزینه جمع‌آوری پسماندهای شهری افزایش پیدا می‌کند، در حالی که شهروندان می‌توانند با مشارکت در زمینه طرح تفکیک از مبدأ، کاهش تولید زباله در کاهش هزینه‌های پسماندها مؤثر باشند.
وی هزینه هر کیلو پسماند برای شهرداری را هزار ریال بیان کرد و تأکید کرد: بنابراین انتظار به جایی است که شهروندان در زمینه کاهش تولید زباله و تفکیک از مبدأ مشارکت داشته و به این وسیله از طرفی مدیریت هزینه صورت گیرد و از طرفی دیگر نگاه زیست محیطی تقویت شود.
میرابراهیمی با بیان افزایش سالانه هزینه‌های این سازمان گفت: هزینه رفت و روب و نظافت شهری سطح معابر در سال ۹۳ بالغ بر ۴۷۵ میلیارد ریال و سال گذشته ۵۲۰ میلیارد ریال بوده و امسال میزان این هزینه ۵۴۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.
وی افزایش میزان حقوق کارگران را یکی از دلایل افزایش هزینه‌های نظافت معابر شهری ذکر کرد و افزود: هر ساله حقوق کارگران حدود ۱۵ درصد افزایش پیدا می‌کند که اثر خود را در هزینه‌ها می‌گذارد، البته از تورم نباید در این حوزه غفلت کرد. سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: افزایش میزان زباله، متراژ معابر و توسعه سطح شهر نیز از دیگر مواردی است که به دلیل افزایش تولید روزانه زباله میزان هزینه‌ها را افزایش دهد.
میرابراهیمی افزود: کاهش یا اجتناب از تولید پسماند از جمله مواردی است که از سوی شهروندان باید اتفاق افتد، به این وسیله با مدیریت پسماند، کاهش تولید زباله صورت می‌گیرد، البته مشارکت مردم در حفظ نظافت شهر و معابر در کاهش هزینه‌ها مؤثر است.