انتشار مجموعه فیلم های کوتاه “پسماندها را از هم جدا کنیم” در فضای مجازی

پنجشنبه 07 مرداد 1395 ساعت 10:43
انتشار مجموعه فیلم های کوتاه “پسماندها را از هم جدا کنیم” در فضای مجازی
اینفوموشن در موضوع مدیریت پسماندها در حال تولید است که به زودی در اختیار کاربران فضای مجازی قرار خواهد گرفت.

 

مدیر امور اجتماعی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از تولید و انتشار ۴ قسمت فیلم کوتاه آموزشی با عنوان "پسماندها را از هم جدا کنیم" خبر داد و گفت: تولید چهارمین قسمت از این مجموعه به پایان رسیده و مجموع آنها جهت استفاده کاربران در وب سایت های آموزشی و شبکه های اجتماعی بارگذاری و منتشر شده است.
پسماندبه گزارش پسماند ایران به نقل روابط عمومی مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، محمدحسن مردانی با بیان اینکه داستان محوری این فیلمها حذف اشیای اطراف انسانها در اثر عدم جداسازی پسماندهای خشک و مواد بازیافتی است، افزود: در این آثار، با بهره گیری از جلوه های ویژه سینمایی تلاش شده است به مخاطبان یادآوری شود که بسیاری از اشیای اطراف ما و لوازم زندگی، با اشیای بازیافتی تولید می شود و عدم تفکیک پسماندها به معنی حذف این لوازم و اتلاف سرمایه های عظیم ملی است.
وی بازیافت کاغذ و مقوا، استفاده مجدد از شیشه های فرسوده، درک ارزشمندی فلزات مصرف شده و آشنایی با پلاستیک و بازیافت آن را داستان محوری این مجموعه ذکر نمود و تصریح کرد: این مجموعه تصویری در وب سایتهای پخش فیلم همچون آپارات و شبکه های اجتماعی تلفن همراه منتشر شده و تلاش خواهد شد جهت تماشای عموم، از رسانه ملی نیز پخش شود.
به گفته مردانی مجموعه تصویری دیگری در قالب اینفوموشن در موضوع مدیریت پسماندها در حال تولید است که به زودی در اختیار کاربران فضای مجازی قرار خواهد گرفت.
علاقه مندان به تماشای این مجموعه همچنین می توانند به پایگاه آموزشی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان به آدرس isfwmo.ir مراجعه نمایند.
تصاویر متحرک و استیکرهای آموزشی
مدیر امور اجتماعی سازمان مدیریت پسماند همچنین از تولید سه مجموعه تصویری شامل استیکرهای آموزشی و تصاویر متحرک برای استفاده در شبکه های اجتماعی تلفن همراه خبر داد و گفت: در طراحی این مجموعه از تصویرسازی های خلاق و جذاب استفاده و تلاش شده است نحوه مدیریت پسماندها و تفکیک مواد بازیافتی در حین عبارات متداول در مکالمات، به کاربران تذکر داده شود.
مردانی افزود: شیوه صحیح خرید، کاهش تولید زباله، تفکیک پسماندهای الکترونیک، پرهیز از زباله خارج نوبت و کاهش آب و شیرابه زباله از جمله موضوعات این تصاویر آموزشی است.
وی یادآور شد: کاربران فضای مجازی برای دریافت این مجموعه ها می توانند به کانال آموزشی محیط زیست و مدیریت پسماند در نرم افزار تلگرام مراجعه نمایند.