حضور رييس حفاظت محيط زيست استان تهران در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه

پنجشنبه 14 مرداد 1395 ساعت 12:27
 حضور رييس حفاظت محيط زيست استان تهران در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه
اعضاي کارگروه مديريت پسماند تهران به سرپرستي محمد حسين بازگير معاون مديرکل و رييس حفاظت محيط زيست استان تهران از مجتمع پردازش و دفع آرادکوه بازديد به عمل آوردند.


به گزارش پسماند ایران، مهندس محمد حسين بازگير رييس اداره حفاظت محيط زيست استان تهران و هيات همراه در بازديد از مجتمع پردازش و دفع آرادکوه که با همراهي دکتر جعفري مديرعامل و مهندس عظيميان معاون پردازش و دفع سازمان انجام گرفت؛ با فعاليت‌هاي سازمان و نحوه مديريت پسماند در پايتخت آشنا شدند.
بازديدکنندگان در اين ديدار از سالن پردازش پسماند، سايت پسماندهاي عفوني، سايت هوادهي پسماندهاي تر، فرايند توليد کمپوست، تصفيه خانه شيرابه هم‌چنين سامانه‌ ريجكت‌سوز و نيروگاه خورشيدي به صورت ميداني بازديد به عمل آوردند و توضيحات کاملي مربوط به هر بخش، از سوي کارشناسان به آن‌ها ارائه شد.
دکتر جعفري در اين بازديد با اشاره به عملکرد مطلوب سامانه ريجکت سوز، خاطرنشان کرد: اين سامانه با ظرفيت ورودي روزانه 200 تن پسماند ريجکت و توليد 3 مگاوات ساعت برق با هدف حفاظت از محيط زيست و استحصال انرژي از پسماند احداث شد. وي جلوگيري از دفن روزانه 200 تن پسماند، کاهش توليد شيرابه و گاز متان هم‌چنين کاهش ميزان حجم زمين مورد نياز براي دفن پسماند را از جمله مزاياي اين پروژه عنوان کرد.
در ادامه اين ديدار، مهندس بازگير نيز ضمن تشکر از تلاش‌هاي مديرعامل و کارکنان سازمان مديريت پسماند، تصريح کرد: اقدامات ارزشمند انجام شده در مجموعه آرادکوه، گام‌هاي موثر و مفيدي است در راستاي حفاظت از محيط زيست و منابع کشور که شايسته تقدير و تشکر مي‌باشد.

 

منبع:خبرگزاري آريا