انتقال روزانه 400 تن زباله به مرکز عمارت آمل

چهارشنبه 20 مرداد 1395 ساعت 12:28
انتقال روزانه 400 تن زباله به مرکز عمارت آمل
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل گفت: روزانه حدود 170 تن زباله تنها در شهر آمل جمع‌آوری می‌شود، هر چند در مرکز دفن روزانه 400 تن زباله جمع‌آوری‌ و جابه‌جا می‌شود.


محمد للهی اظهار کرد: زباله یکی از معضلات شهری در شهرهای مختلف است که باید بیشتر از گذشته به آن توجه شود.
وی افزود: در آمل نیز زباله در مرکز عمارت به مشکل تبدیل شده است و شیرابه آن نیز آلودگی‌هایی به همراه دارد. مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل تصریح کرد: روزانه حدود 170 تن زباله تنها در شهر آمل جمع‌آوری می‌شود، هر چند در مرکز دفن روزانه 400 تن زباله جمع‌آوری و جابه‌جا می‌شود.
این مسؤول با تاکید بر اینکه زباله هفت شهر و 42 روستا به همراه شرکت‌ها و شهرک‌های صنعتی به این شهرستان منتقل می‌شود، تصریح کرد: در منطقه یک شهر آمل روزانه 100 تا 120 تن در روز زباله جمع‌آوری شده و در منطقه دو نیز 60 تا 80 تن زباله در روز جمع می‌شود.
للهی یادآور شد: از شهرهای هم‌جوار محمودآباد و روستاهای آن، گزنک، رینه، هادی‌شهر، سرخ‎رود و روستاهای آن نیز به مرکز عمارت منتقل می‌شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل تأکید کرد: در آخرین روز سال گذشته نیز حدود 600 تن زباله در یک روز جمع‌آوری شد که زباله‌های شهری و ضایعات دست‌فروش‌ها در آن چهار برابر شده و تا حدودی دلیل افزایش آن را می‌توان اسراف زیاد و انتقال دست‌فروش‌های شهرهای همجوار به آمل برای عرضه جنس دانست.
این مسؤول یادآور شد: ساخت کارخانه زباله‌سوز از مهم‌ترین برنامه‌های مسؤولان شهرستان بوده که با حضور نمایندگانی از کشور ژاپن مذاکرات لازم انجام شد.
للهی گفت: امید داریم در آینده نزدیک با سفر مسؤولان ارشد کشور ژاپن در زمینه آغاز فعالیت و ایجاد کارخانه‌ زباله‌سوز گام‌های اساسی برداشته شود.

منبع:خبرگزاری فارس